شهید آوینی
 
 آيت‌الله جوادي آملي ششم دي‌ماه در ديدار جمعي از اساتيد، فضلا و طلاب استان مازندران بر تحول و ترقي علمي حوزه‌ها تأكيد كرد.

آيت‌الله عبدالله جوادي آملي، استاد عالي حوزه علميه قم، ششم دي‌ماه در ديدار جمعي از طلاب، فضلا و اساتيد استان مازندران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار با حوزويان بر لزوم تحول، رشد، بالندگي و ترقي علمي حوزه براي برطرف كردن نيازهاي داخل و خارج تأكيد كرد.

وي با اشاره به حديثي از پيامبر اكرم(ص) كه فرمود به دنبال علم برويد حتي اگر در چين باشد، گفت: امروزه مي‌گويند به دنبال علم باشيد حتي اگر در قم باشد و هم اكنون افرادي از هشتاد تا صد كشور جهان در حوزه علميه قم به كسب علوم اسلامي مشغولند.

آيت‌الله جوادي آملي در ادامه با بيان اين‌كه زماني در حوزه تحول به وجود مي‌آيد كه افرادي كه به ايران آمده‌اند، بفهمند ما حرف‌هاي تازه داريم، تصريح كرد: كساني كه از كشورهاي خارجي براي كسب علم به ايران مي‌آيند، در پي حرف‌هاي ژرف و پرمعنايند، وگرنه علوم سطحي در كشورهاي خودشان هم وجود دارد.

وي خطاب به حاضران با تأكيد بر اين‌كه همه ما موظفيم كه عالمانه درس بخوانيم و هركس به اندازه توانش بايد كسب علم كند، اظهار داشت: اگر كسي در خود استعداد درس خواندن ديد، بايد به كسب علم بپردازد و آن را هدر ندهد.

اين استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: شايد از نظر صنعتي ما جزء كشورهاي جهان سوم باشيم، ولي از لحاظ اعتقادي و معارف بايد اول باشيم.

وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: از هفتاد ميليون نفر جمعيت كشور تقريباً يك ميليون نفر دينشان را از آيات قرآن و روايات مي‌گيرند و 69 ميليون نفر ديگر دينشان را از روحانيت، حسينه‌ها، مساجد و سخنراني‌ها و محرم‌هاي سيدالشهدا(ع) دارند.

آيت‌الله جوادي آملي با اشاره به اين‌كه خدمتي بالاتر از اين نيست و كشور ما با حسينه‌ها و مساجد زنده است، گفت: مهم‌ترين و شايسته‌ترين كاري كه در استقلال و آزادي اين كشور صورت گرفت، از سوي همين روحانيت و مساجد و منابر و حسينيه‌ها بود.

وي همچنين خطاب به حاضران ابراز داشت: مردم از روحانيت انتظار خاصي در چارچوب علمي دارند و سخن كسي را مي‌پذيرند كه حرفش با عملش يكي باشد.

استاد تفسير حوزه علميه قم در ادامه بر اين‌كه پيامبر اكرم(ص) طلب علم و عالم شدن را بر ما لازم كرده است، پاي فشرد و افزود: خداوند مي‌فرمايد اگر سخنتان عالمانه و عادلانه باشد، من آن را بر جان مردم مي‌نشانم.

وي راز اين‌كه آثار برخي از علما در ميان مسلمانان شيعه و سني ماندگار مي‌شود، اين دانست كه از بيان سخناني كه موجب تفرقه و نفاق در منيان مسلمانان مي‌شود، پرهيز مي‌كنند.

آيت‌الله جوادي آملي در پايان با تأكيد بر اين‌كه قرآن به ما سفارش كرده است كه خوب حرف بزنيم، به گفتارمان معتقد باشيم و به آن عمل كنيم، گفت: اين حرف‌ها را با عمل روح ببخشيم تا مشمول دعاي پيامبر(ص) و داراي يك وجود نوراني شويم.

منبع : خبرگزاري رسا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo