شهید آوینی
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی:غدير، ‌توجه كامل به لزوم وحدت و انسجام مسلمانان است

حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي،در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم، با تبيين ابعاد عميق عيد سعيد غدير، تلاش و حركت بي وقفه براي ايجاد جامعه اسلامي مورد نظر اميرمؤمنان را، نياز امروز و درس بزرگ ملت ايران از واقعه غدير برشمردند و افزودند: دنياي اسلام نيز بايد به تأسي از اميرمؤمنان، پرهيز از تفرقه و تقويت اتحاد و انسجام اسلامي را، سرلوحه اهداف خود قرار دهد.

ايشان با تبريك عيد بزرگ غدير به همه «مسلمانان، مؤمنان و آزادگان جهان» به وي‍ژه ملت علوي ايران، تعيين خط امامت را به عنوان جهت و سمت و سوي حكومت اسلامي، بعد اعتقادي غدير برشمردند و خاطرنشان كردند: نصب امام از سوي نبي مكرم اسلام و در واقع از سوي پروردگار متعال،‌نشان داد كه حكومت در نگاه اسلام، معني و مفهوم امامت دارد و صرفاً در مديريت زندگي روزمره مردم خلاصه نمي شود.

حضرت آيت الله خامنه اي، معنا و مفهوم امامت را، «اداره دنيا و آخرت ملتها، مديريت دلها و تكامل و تعالي روح و جان انسانها» دانستند و افزودند: اين جهت گيري عميق، فرق اساسي و جوهري حكومت و قدرت در اسلام با ديگر حكومتهاست و شيعه نيز در پرتو همين مشعل درخشان و منطق روشن غدير توانسته است در طول تاريخ، رشد كند و حقانيت خود را براي دلهاي «جستجوگر و با انصاف» اثبات نمايد.

رهبر انقلاب اسلامي، بعد ديگر واقعه غدير را توجه به ارزش­هاي معنوي و شخصيت بي بديل حضرت علي بن ابيطالب (ع) خواندند و افزودند: در واقعه بسيار مهم غدير، بايد كسي به امامت منصوب مي شد كه سرچشمه همه فضايل باشد تا همه تاريخ اسلام از او سيراب شود و محاسبات الهي و فوق بشري نشان داد كه اين فضايل بيكران، فقط در اميرمؤمنان جمع است و به همين علت است كه حضرت علي بن ابيطالب (ع) خورشيد آسمان امامت است و ديگر ائمه هدي، ستارگان اين آسمان درخشان به شمار مي روند.

حضرت آيت الله خامنه اي، ضرورت الگو قرار دادن جامعه اسلامي مورد نظر اميرمؤمنان را سومين بعد و درس عيني و بسيار مهم غدير براي ملت ايران دانستند و افزودند: بايد شاخصه هاي حكومت حضرت علي بن ابيطالب (ع) را سرمشق خود قرار دهيم و براي تحقق جامعه اي حقيقتاً علوي، بي وقفه تلاش كنيم.

ايشان: «عدالت، اخلاص،‌توحيد،‌كار براي خدا، نگاه مهربان و عطوفت بار به آحاد جامعه و بشر، و جديت و قاطعيت در برابر انحراف از صراط الهي» را از جمله شاخصه هاي حكومت اميرمؤمنان برشمردند و افزودند: ابعاد اعتقادي و مناقبتي غدير براي ما بسيار مهم است اما علت اصلي زنده نگه داشتن ياد غدير اين است كه همواره جامعه علوي را الگو قرار دهيم و براي تحقق آرزوي بزرگ ملت يعني قرار گرفتن در سطح و ترازي كه اميرمؤمنان مي خواهد،‌ برنامه ريزي و تلاش كنيم.

حضرت آيت الله خامنه اي،‌درس بزرگ ديگر غدير را،‌توجه كامل به لزوم وحدت و انسجام مسلمانان برشمردند و خاطرنشان كردند: حضرت علي بن ابيطالب (ع)، ‌منصوب پيامبر خاتم بود اما هنگامي كه مشاهده كرد مطالبه اين حق، ممكن است به اسلام لطمه بزند و اختلاف ايجاد كند،‌نه تنها ادعايي را مطرح نكرد بلكه با كسانيكه صاحب منصب حق نبودند و بر جامعه اسلامي حكومت مي كردند همكاري كرد چرا كه اسلام به وحدت نياز داشت و به همين علت اميرمؤمنان اين فداكاري را انجام داد.

ايشان در همين زمينه افزودند: ملت ايران،‌امروز در دنياي اسلام، از قويترين منطق يعني «منطق ولايت و امامت» برخوردار است اما اثبات خود را در نفي ديگران جستجو نمي كند و به تأسي از اميرمؤمنان، پرچمدار دعوت ‌پيروان همه مذاهب اسلامي به وحدت و انسجام اسلامي است.

رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به لزوم هوشياري در مقابل فعاليتهاي پيچيده دشمنان امت اسلامي براي تزريق ويروس تفرقه و اختلاف افزودند: درس بزرگ غدير مبارزه با اختلاف و تفرقه است و براي تحقق اين درس مهم پيروان مذهب اسلامي، بايد از تعرض و اهانت به مقدسات يكديگر و تحريك مسائل حساسيت برانگيز پرهيز كنند و همانگونه كه در پيام حج بيان شد با هوشياري و وحدت، برنامه استكبار را براي «ايجاد تفرقه مذهبي و درگيري ميان شيعه و سني» ناكام بگذارند.

رهبر انقلاب اسلامي مراقبت از حيله هاي دشمنان را رمز پيروزي ايران اسلامي در مقابل مستكبران خواندند و افزودند: ما ملت ايران،‌به بركت ايمان و توكل،‌احساس مسئوليت براي حضور در صحنه، و هوشياري كامل در برابر دشمن،‌در مقابل همه تحركات 29 سال اخير استكبارِ پرمدعا و پرهياهو، پيروز شده ايم و راه ادامه اين موفقيتها، اين است كه هيچگاه دشمن را فراموش نكنيم و از حضور در صحنه غافل نشويم.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به در پيش بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي در 24 اسفند افزودند: به ياري پروردگار، توصيه هاي لازم در اين زمينه بيان خواهد شد و مهم اين است كه ملت، انتخابات را يكي از امتحانات الهي و يكي از عرصه هاي كارآمدي بداند و هشيار باشد كه غفلت از دشمن ممكن است در اين عرصه، لطماتي را به همراه بياورد.

ايشان در پايان سخنانشان از خداوند متعال مسئلت كردند در اين روز خجسته، نزديكتر شدن به آرمانهاي اسلامي را به ملت بزرگ ايران عيدي دهد.

منبع : leader.ir

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo