شهید آوینی
 
گزارشی از حال و هوای دانشگاههای یزد در آستانه سفر رهبر معظم انقلاب
تشکلهای دانشجویی دانشگاههای استان یزد پس از اعلام سفر مقام معظم رهبری به استان یزد و حضور احتمالی ایشان در دانشگاه یزد، برنامه های ویژه ای برای استقبال پرشکوه از رهبرانقلاب تدارک دیده اند.

دکتر سید علی محمد میر محمدی میبدی رئیس دانشگاه یزد هفته گذشته برنامه ای جهت حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه یزد را تایید کرد و با اعلام این خبر مسرت بخش به دانشجویان یزدی از امکان دیدار رهبری با دانشجویان خبر داد.

رئیس دانشگاه یزد افزود: بی تردید این واقعه تاریخی و پرخیر و برکت نقطه عطفی در مسیر رشد و بالندگی این مجموعه علمی و آموزشی خواهد بود و میزبانی از معظم له افتخاریست برای جامعه دانشگاهی دانشگاه یزد.

وی اظهار داشت: زمان دقیق این سفر به زودی اعلام می شود.

دکتر میبدی با اشاره به ثبت نام اینترنتی از دانشجویانی که خواستار حضور در دیدار با رهبر معظم انقلاب هستند، یادآور شد: این ثبت نام هم به صورت مقدماتی دردست اقدام است و درباره نحوه برگزاری دیدار نخبگان و دانشجویان دانشگاههای یزد با ایشان نیز اطلاعات لازم متعاقبا اعلام خواهدشد.

رئیس دانشگاه یزد در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دیدار معظم له با کارکنان و اعضای هیات علمی نیز وجود دارد یا خیر؟ بیان کرد: برنامه ریزی این سفر پرفیض در استانداری یزد انجام می گیرد و پیشنهادهای لازم پس از بررسیهای جامع در برنامه های سفر تنظیم می شود.

 تشکلهای دانشجویی دانشجویان دانشگاه یزد، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دانشگاه آزاد اسلامی یزد، دانشگاه آزاد اسلامی میبد و سایر مراکز آموزش عالی استان یزد در اطلاعیه هایی از دانشجویان خواسته اند برای دیدار با مقام مظعم رهبری نامنویسی کنند.

ثبت نام دیدار با مقام معظم رهبری ثبت نام اینترنتی دیدار دانشجویی با رهبر معظم انقلاب که قرار است در جریان سفر ایشان به استان یزد در سالن ورزشی دانشگاه یزد صورت گیرد، در سایت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد آغاز شده است.

مسئول بسیج دانشجویی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یزد نیز از برگزاری جلسه مشترک تشکلهای دانشجویی دانشگاههای استان یزد با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها خبر دادند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای یزد، آزاد اسلامی یزد، آزاد اسلامی بافق، انجمن اسلامی مستقل دانشگاه یزد، انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یزد، انجمن اسلامی فنی شهید صدوقی، نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاههای استان و کانون دانشجویی فاطمه الزهرا در جلسه مشترک تشکلهای دانشجویی دانشگاههای یزد برای هماهنگی بیشتر جهت برنامه ریزی برای استقبال از رهبر معظم انقلاب حضور داشته اند.

در این جلسه انتخابات برگزار شد که طی آن سه نفر به نمایندگی از تشکلهای دانشجویی استان یزد برای طرح دیدگاههای تشکلهای دانشجویی در محضر مقام معظم رهبری تعیین شدند و ممکن است که هر سه نفر یا فقط یکی از آنها توفیق سخنرانی پیدا کنند.

امیرحسین رضایی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد از نصب تابلوی الکترونیکی روزشمار حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه خبر داد و گفت : در فضای اینترنت نیز وبلاگهای دانشجویی برای حضور مقام معظم رهبری ایجاد و سرودی هماهنگ ساخته می شود تا قبل از حضور رهبری در تالار محل دیدار دانشجویان و دانشگاهیان اجرا شود.

مهدی زارع مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بزد نیز در گفتگو با مهر گفت : گروههایی تشکیل شده اند که در روزهای مانده به حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد به تبیین گفتمان رهبری در میان دانشجویان بپردازند. جزوه هایی از سخنرانیهای رهبر معظم انقلاب در جمعهای دانشجویی تهیه شده است و در هفته جاری هر شب یک ویژه نامه با موضوع ولایت فقیه منتشر می شود.

امیر ناصری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یزد نیز به مهر گفت : ثبت نام اولیه برای دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب از طریق وب سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد، روابط عمومی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل صورت گرفته است که تا کنون بالغ بر 2 هزار دانشجوی دانشگاه یزد ثبت نام کرده اند و البته هنوز هم فرصت برای ثبت نام وجود دارد.

وی افزود : دانشجویان از کلیه دانشگاههای استان یزد می توانند در مراسم دیدار دانشجویان و دانشگاهیان که در دانشگاه یزد برگزار می شود، شرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار یزد در پیامی مشترک به مناسبت تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به این استان اعلام کردند: مردم دارالعباده در مراسم استقبال از مقام عظمای ولایت حضور به هم رسانده و در ایام ولایت علوی با رهبری فرزانه و حکیم خود تجدید بیعت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام "محمد علی صدوقی" و "محمد رضا فلاح‌زاده" در این پیام آورده‌اند: اینک که شیعیان در شور و شوق زاید الوصف عید ولایت هستند بسیار خرسندیم که نوید تشریف فرمایی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته را به مردم استان یزد اعلام کرده و دل‌های ارادتمندان‌آن حضرت را که سالیان متمادی در انتظار چنین روزی بودند ، شاد کنیم.

در ادامه این پیام آمده است: مردم شریف و فداکار استان یزد که همواره طلایه‌دار نهضت اسلامی بوده‌اند و برای حفظ آن مساعدت و همراهی داشته‌اند با تقدیم بیش از چهار هزار شهید مراتب اخلاص و تعهد خود را به نظام اسلامی ثابت کرده‌اند.

این پیام می‌افزاید: مردم یزد با تجلیل از مقام عظمای ولایت، نظام کفر جهانی را از طمعی که بر منافع امت اسلامی و میهن عزیزمان دارند مایوس کرده و اقتدار ملت ایران را برای چندمین بار به منصه ظهور و بروز خواهند رساند.
 

منبع :سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo