شهید آوینی
 
اقدام بی‌سابقه سازمان‌ حقوق‌بشر درباره شیعیان عربستان

تیم ویژه سازمان حقوق بشر در اقدامی بی سابقه جهت بررسی مظلومیت های شیعیان به مناطق شیعه نشین عربستان اعزام شد.

به گزارش میدل ایست انلاین، در پی افزایش فعالیت‌های ضد شیعی توسط وهابی‌ها در عربستان، نمایندگان سازمان جهانی حقوق بشر در اقدامی بی سابقه به شکایت‌های شیعیان این کشور می پردازند.

ترکی السدیری رییس کمیته حقوق بشر اعزام شده به مناطق شیعه نشین در این باره گفت: در پی شکایت های مکرر شیعیان از تبعیض و نژادپرستی به سازمان جهانی حقوق بشر، هیات مذکور در نظر دارد تا پس از بررسی شکایت شیعیان گزارش آن را به ملک فهد بن عبدالعزیز ارائه کند.

السدیری به عنوان نخستین مسئول سیاسی سعودی و یکی از نزدیکترین سران به پادشاه سعودی، در اقدامی بی سابقه با حضور در یک برنامه تلویزیونی که از تلویزیون دبی پخش شده به اقدامات نژاد پرستانه و تبعیض آمیز در مورد شیعیان عربستان اعتراف کرد.

وی در این باره با اشاره به دخالت های سنی های عربستان در امور شیعیان و به ویژه در امور قضاوت و داوری مشکلات تصریح کرد: این گستاخی ها که اغلب از سوی سلفی های عربستان تحریک می شود تا بدانجا رسیده بود که چندی پیش گواهی یکی از شیعیان در دادگاه نادرست و مورد قبول قاضی مربوطه قرار نگرفت.

این درحالی است که چندی پیش پادشاه سعودی بر عدم تبعیض مذهبی و اتحاد بیشتر مذاهب اسلامی تاکید کرد.

یادآوری می شود، سلفی‌های افراطی که مقر اصلی آنان در عربستان است به عنوان محرک اصلی اقدامات ضدشیعی در منطقه به شمار می آیند.

شیعیان عربستان به عنوان جمعیت 10 درصدی از کل جمعیت 16 میلیونی عربستان از اقدامات نژاد پرستانه فراوانی رنج می برند و در حال حاضر حسن الصفار بارزترین رهبر شیعیان عربستان به شمار می آید.

مناطق شیعه نشین عربستان در بخش های شرقی و نفت خیز این کشور واقع است.

منبع:سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo