شهید آوینی
 
امسال تعداد مراکز قرآنی کشور به هزار مرکز افزایش می یابد

معاون ارتباطات و پشتیبانی سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: تا پایان سال جاری با راه اندازی 400 مرکز قرآنی جدید، تعداد این مراکز در کشور به هزار مرکز افزایش می یابد.
مهدی قره شیخلو بعد از ظهر جمعه در آیین پایانی همایش نهضت قرآن آموزی منطقه شمال غرب کشور در ارومیه افزود: هم اکنون 600 مرکز قرآنی مجوز فعالیت دریافت کرده اند که از این تعداد 250 مرکز به ثبت قانونی رسیده اند.

وی واگذاری 80 درصد از فعالیتهای اجرایی این سازمان به مراکز مردمی را از سیاست های مهم سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال 87 تمامی فعالیت های اجرایی دارالقرآن های کریم دفاتر استانی سازمان تبلیغات اسلامی به حوزه های مردمی واگذار شود.

قره شیخلو در ادامه از ایجاد اتحادیه های قرآنی در استانها خبر داد و یادآور شد: این اتحادیه ها با هدف سازماندهی مراکز قرآنی مردمی و ایجاد پل ارتباطی بین مسئولان و نهادهای دولتی و مراکز قرآنی در حال راه اندازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون 12 اتحادیه در کشور تشکیل و راه اندازی شده است و 12 اتحادیه دیگر در حال طی مراحل پایانی ثبت هستند.

قره شیخلو در ادامه این گفتگو روند اعتبارات و نیروی انسانی سازمان دارالقرآن کریم کشور را نسبت به سالهای گذشته مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: اعتبارات این سازمان نسبت به زمان تاسیس این سازمان در سال 81 ده برابر شده است و پست های مصوب قرآنی نیز به 450 پست ارتقاء یافته است.

وی توجه به فعالیت های قرآنی برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه به خصوص نسل جوان و خنثی سازی توطئه های استکبار و فرقه های خرافه پرستی در کشور را از سوی نهادهای دولتی مورد تاکید قرار داد و افزود: برای بسط و گسترش فعالیت های قرآنی اعتبارات موجود کفاف برنامه های این سازمان را نمی کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم بر تفکر وتعامل در قرآن و بسط و گسترش آن در جامعه توسط متولیان امور قرآنی در جامعه تاکید کرد.

در این مراسم از قاریان و مراکز نمونه قرآنی با اهدای هدایایی قدردانی شد.

منبع:خبرگزاری مهر
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo