شهید آوینی
 
فضای مطبوعات کشور باید به عطر فرهنگ مهدوی مزین شوند

دبیر شورای مطبوعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر لزوم پرداختن به مسایل مهدوی در رسانه ها و مطبوعات کشور تأکید کرد.

حجت الاسلام اسماعیل اسماعیلی، دبیر شورای مطبوعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درباره لزوم پرداختن به مسایل مهدوی در مطبوعات کشور به خبرنگار شبستان گفت: مهدویت از اعتقادات ریشه ای مسلمانان است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توجه ویژه ای به آن شد و در حال حاضر آثار فاخری در این عرصه در مطبوعات دیده می شود ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش است.

وی معرفی و شناساندن صحیح مهدویت و تبیین روشن مسایل مرتبط با این حوزه چون انتظار، نشانه های ظهور، ویژگی های عصر ظهور و وظایف منتظران را از وظایف مطبوعات کشورهای اسلامی برشمرد.

سردبیر فصلنامه "پیام زن"، اهمیت بیش از پیش مسئله مهدویت را دلیل ورود خرافات به این حوزه دانست و بیان کرد: عده ای سودجو با القای اربابان استعماری خود موج هایی از آیین های خرافی و اعتقادات سست درباره حضرت مهدی (عج) را در فضای کشور ترویج می کنند و هر از چند گاهی افراد ساده لوح را گول می زنند که این مسئله ای خطرآفرین است.

حجت الاسلام اسماعیلی از مسئولین فرهنگی کشور خواست تا با توجه به گستره تأثیر مطبوعات بر افکار مردم با افکار خرافی در حوزه مهدویت مقابله کنند چون بیشترین هجمه خرافه در این حوزه که از اعتقادات ریشه ای ما مسلمانان است، می باشد.

وی افزود: ما باید به صورت مستقل در مجلات و مطبوعات کشور به تبیین جایگاه اصلی مهدویت در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تربیتی بپردازیم تا مردم با بینش صحیح به مهدویت معتقد باشند.

مدیرمسئول مجله حوزه از انتشار 17 مجله چون هفته نامه کودکان تا ماهنامه و فصلنامه در بخش های عمومی و تخصصی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد و گفت: مجلات دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در بخش های مختلف به این مسئله پرداخته اند و حتی بعضی ویژه نامه های خود را به این مبحث مهم اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان کرد: مجله پیام زن نیز بنا بر فراخور حال مخاطبان ویژه نامه هایی را به مسئله مهدویت اختصاص داده است.

دبیر شورای مطبوعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر لزوم اهتمام بیش از پیش بخش های فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متکلف فرهنگی کشور بر گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه تأکید کرد و خاطرنشان کرد: فضای رسانه ای و مطبوعات کشور باید جامعه را به عطر فرهنگ مهدوی معطر کنند.

وی وظیفه دانشگاه ها و حوزه های علمیه را نیز در رابطه با گسترش فرهنگ مهدوی مهم ارزیابی کرد و گفت: سیاستگذاری مسئولان فرهنگی باید فضا را برای ورود مطبوعات به حوزه مهدویت آماده کنند تا مجالی برای ورود افراد شیاد و بروز و ظهور خرافات فراهم نشود.

منبع : سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo