شهید آوینی
 
آيت‌الله نوری‌همدانی: خيرخواهی و خدمت‌رسانی به مردم از تعهدات اجتماعی هر فرد است

آيت‌الله نوری همدانی، روز گذشته 9 آذر، در ديدار ناظران انتخاباتی شورای نگهبان گفت: تعهد اجتماعی از جمله مسائلی است كه هر انسانی در برابر آن مسئول بوده و بايد به آن توجه خاصی داشته باشد.

 آيت‌الله نوری‌همدانی با ذكر اين مطلب گفت: يكی از مسائل مهم كه جز تعهدات اجتماعی به حساب می‌آيد حضور در انتخابات است كه بايد مردم به آن توجه كنند و در برگزاری با شكوه آن بكوشند.

اين مرجع تقليد با بيان اينكه اهميت دادن به اوضاع اقتصادی و اجتماعی جامعه و خيرخواهی و خدمت‌رسانی به مردم از جمله تعهدات اجتماعی هر فرد به حساب می‌آيد گفت: اين وظايف از نيازهای امروز جامعه بوده و عدم توجه به آن باعث به‌وجود آمدن پاره ای از مشكلات خواهد شد.

وی به عامل عقب ماندگی ايرانيان در گذشته اشاره كرد و گفت: حاكمان قبلی نسبت به امور كشور بی‌توجه بودند و بيشتر اوقات خود را صرف عيش و نوش می‌كردند و اين سبب وابستگی كشور به بيگانگان شده بود.

وی افزود: امام خمينی با قيام خود مردم را بيدار كرد و توانست حكومت اسلامی را در كشور ايجاد كند و اين مبنايی برای كشورهای آزادی‌خواه شد.

وی پيشرفت‌های علمی كشور را مرهون امام و شهدا دانست و تأكيد كرد: نبايد رشادت‌های رزمندگان و ايثارگری‌های آن‌ها در جنگ تحميلی به فراموشی سپرده شود. 

منبع : خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo