شهید آوینی
 
اعلام سهمیه اعزام زائران به عتبات عالیات تا اسفندماه

معاون سازمان حج در امور عتبات عالیات سوریه و عراق گفت: سهمیه اعزام زائران به عتبات عالیات با توجه به مشکلات کشور عراق و کمبود مراکز اقامتی و ... هر دو ماه یک بار اعلام می شود.

حسین اکبری در خصوص سهمیه زائران عتبات عالیات افزود: ظرفیت اعزام زائران به عتبات عالیات مانند سفرعمره مفرده نیست، بلکه زائران پس از اعلام سهمیه چند ماهه از سوی سازمان حج می توانند در حد ظرفیت اعلام شده در کاروانها ثبت نام کنند و طی مدت زمان مقرر اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام زائران و صدور ویزا و تعین زمان حرکت به طور متوسط 15 روز به طول می انجامد ، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اعزام زائران تنها از طریق کاروانهای مجاز صورت می گیرد و زائرانی که بصورت انفرادی اقدام می کنند، با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

معاون سازمان حج در امور عتبات عالیات سوریه و عراق تاکید کرد: هم اکنون عمده زائران انفرادی از روستاهای دور دست هستند که اطلاع و دسترسی از اخبار و اطلاعیه های سازمان حج ندارند.

اکبری با اشاره به اینکه سهمیه زائران تا تاریخ سوم اسفند ماه اعلام شده گفت: ظرفیت اعزامها روزانه 1650 نفر در کل کشور است.

وی همچنین از اعلام سهمیه مخصوص ایام نوروز از تاریخ سوم اسفندماه به بعد خبر داد و تصریح کرد: زائران می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo