شهید آوینی

 

‌همایش بین‌المللی مولانا جمعه‌آینده در تاجیکستان برگزار می‌شود

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان اعلام کرد: همایش بین‌المللی هشتصدمین سال تولد مولانا جلال‌الدین محمد بلخی روز جمعه  در شهر دوشنبه این کشور برگزار می‌شود.

"قهرمان سلیمانی" روز سه‌شنبه گفت : در این همایش که با همکاری سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و رایزنی فرهنگی ایران و نیز آکادمی علوم تاجیکستان برگزار می‌شود، بیش از یکصد تن از اندیشمندان ایرانی، تاجیک، افغان و آسیای مرکزی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: در همایش مولانا بیش ‪ ۲۰‬نفر از پژوهشگران و اندیشمندان‌ایران ، تاجیکستان و افغانستان درباره زندگی مولانا، تاثیر مثنوی مولوی بر فرهنگ جوامع مختلف ، جایگاه شخصیت و شعر مولانا در جهان معاصر و گفت وگوی تمدنها سخنرانی یا مقاله ارایه می‌دهند.

وی اضافه کرد: همزمان با برگزاری همایش مولانا در تاجیکستان سه‌کتاب شامل مجموعه مقالات ، کتاب گزیده فیه ومافیه و "رساله نائیه" مولانا یعقوب چرخی به خط فارسی و سرلیک منتشر و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

سلیمانی گفت: در حاشیه همایش مذکور یک نمایشگاه کتاب از آثار مولانا جلال الدین‌بلخی و نویسندگانی که درباره این عارف و شاعربزرگ پارسی‌گوی تالیفاتی داشته‌اند به نمایش درمی‌آید.

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo