شهید آوینی

 

ابراز تأسف آيت‌الله مكارم شيرازی از بی‌توجهی به قرآن در برخی كشورهای اسلامی

آيت‌الله مكارم شيرازی با ابراز تأسف از اينكه قرآن در برخی كشورهای اسلامی مورد بی‌توجهی قرار گرفته، نسبت به سبقت گرفتن غيرمسلمانان در عمل به قرآن هشدار داد.

به نقل از مركز خبر حوزه، ‌آيت‌الله مكارم شيرازی در ديدار جمعی از اساتيد مجمع قرآن كريم بصره عراق، بر محوريت قرآن و لزوم توجه مسلمانان به آموزه‌ها و عمل به معارف بلند آن تأكيد كرد.

وی با استناد به سخنان حضرت امير(ع) در نهج‌البلاغه تصريح كرد: كسی كه در محضر قرآن است و به آن عمل می‌كند، بی‌نياز از هر چيزی است و كسی كه به قرآن عمل نمی‌كند، فقير است، هر چند مالك همه چيز باشد.

اين مرجع تقليد افزود: اگر كسی هم‌نشين قرآن باشد و به تحصيل، تعمق، تفكر و قرائت بپردازد، موجب هدايت او شده و از جهل و نادانی رهايی می‌يابد، زيرا قرآن چشمه‌های علم است و قلب به بركت آن حيات جديد می يابد.

مكارم شيرازی با استناد به حديث ثقلين به اهتمام فراگيری آموزه‌های قرآنی و نشر آن در جامعه تأكيد كرد و گفت: عمل به قرآن سبب گشايش مشكلات و رفع نيازهای مادی و معنوی می‌شود.

وی با ابراز تأسف از اينكه قرآن در برخی كشورهای اسلامی مورد بی‌توجهی قرار گرفته، با استناد به كلام حضرت امير(ع) نسبت به سبقت گرفتن غيرمسلمانان در عمل به قرآن هشدار داده و خاطرنشان كرد: متأسفانه امروز غيرمسلمانان در عمل كردن به قرآن برمسلمانان پيشی گرفته‌اند و به آن عمل می‌كنند.

‌آيت‌الله مكارم شيرازی افزود: خدمتگذاری به قرآن نعمت بزرگی است كه بايد به آن افتخار كرد.

منبع :خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo