شهید آوینی

 

حفاری در مسجدالاقصی انسجام مسلمانان را تقویت می‌کند

عضو شورای علما و مبلغان فلسطین ضمن محکوم کردن تعرضهای اسرائیل به مسجدالاقصی و شهر قدس، گفت: حفاری در اطراف مسجدالاقصی عاملی برای تقویت وحدت و انسجام مسلمانان است .

به نقل از شبکه خبری فلسطین، شیخ مهنا نعیم نجم عضو شورای علما و مبلغان فلسطین و عضو گروه رجال جهانی مسلمان ضمن محکوم کردن حفاریهای اسرائیل در بخش زیرین مسجدالاقصی و اطراف آن گفت: در سایه سکوت مسلمانان مقابل تعرض به مسجدالاقصی و مسلمانان تصمیمهای اشغالگران اجرایی می شود و هیچ یک از حکومتهای اسلامی و عربی به شکل مطلوب به او پاسخ نمی گویند.

وی با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل اقدامات و فعالیتهای جدید خود را به منظور یهودی سازی قدس ادامه می دهد، اظهار داشت: در هزاران کیلومتر از اراضی مسلمانان در نوار غربی و همچنین اطراف قدس و در دو سمت جنوب شرقی و شمال غربی آن ساخت بناهای جدید اسرائیل و ساختمانهایی برای یهودیان منجر می شود که آنها برای رسیدن به هدف خود خانه های مسلمانان فلسطین را نابود و شهر قدس را محاصر کرده اند.

شیخ نعیم نجم با تأکید بر اینکه مسجدالاقصی برای فروش و یا سازش نیست بلکه حفاریهای مسجدالاقصی مسلمانان را در قدس متحد می کند، افزود: قدس قلب امت اسلام و پایتخت فلسطین و مسلمانان است. بنابراین برای وحدت و مبارزه با تعرضات و ترک اختلافات حزبی باید تلاش کرد، چرا که قدس مهمترین مسئله و خط قرمز امت اسلام به شمار می رود و تنها برای فلسطینیان نیست.

وی یاری فلسطین را در گرو تشریک مساعی مؤسسات و ملتهای مسلمان خواند.

منبع :خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo