شهید آوینی

 

نمایشگاه "قرآن در آینه هنر" در بنگلادش برپاست

نمایشگاه "قرآن در آینه هنر" شامل 160 تابلو نفیس نقاشی، خوشنویسی و نقاشیخط قرآنی از هنرمندان ایرانی و بنگلادشی از سوی سفارت ایران در داکا برپا شده است.

در این نمایشگاه 45 اثر از آثار خوشنویسی قرآنی 12 هنرمند بنگالی به نمایش درآمده است. آثار ارائه شده هنرمندان ایرانی نیز از آیاتی از قرآن مجید و اسماء جلاله است که با ذوق و علاقه هنری تهیه و نگاشته شده‌اند.

هنرمندان ایرانی 110 اثر خود را با تکنیک‌های متفاوت خط، نقاشی روی سرامیک و مرمر با تذهیب و خط‌های ثلث، نسخ، نستعلیق، نستعلیق شکسته، معلی، رنگ و روغن روی بوم و کاغذ، گواش و اکریلیک خلق کرده‌اند. همچنین 43 اثر لامینه از جلد و صفحات قرآن‌های نفیس کتابخانه آستان قدس رضوی زینت‌بخش این نمایشگاه است.

در بخش مخصوص هنرمندان بنگلادشی حدود 50 اثر شامل طرح، نقاشیخط و خوشنویسی را به عنوان نمونه‌هایی از نگرش هنرمندان این کشور به قرآن می‌توان نظاره کرد. یک نمونه کامل قرآن نگاشته شده با حنا (در سه جلد) توسط یک بانو علاقمند به کارهای هنری قرآنی و تابلوهای چهارگانه وی از نمونه‌های ویژه آثار بنگالی است.

هر سال دهها نمایشگاه و جشنواره هنری بین المللی، منطقه‌ای و ملی در بنگلادش برگزار می‌شود و هنرمندان این کشور در سنین مختلف و از طبقات اجتماعی گوناگون در این نمایشگاهها نقش می‌آفرینند.

 منبع :خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo