شهید آوینی

 

آثار شهدا باید در کنار آثار علما قرار گیرد

آیت‌الله‌ نوری همدانی تاکید کرد:حفظ آثار شهدا کار با ارزشی است و باید جمع آوری، تدوین و چاپ شود و در کنار آثار علما قرار گیرد.

‌آیت‌الله‌ نوری همدانی در دیدار مسئولین استانی ستاد کنگره شهدای روحانی سراسر کشور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: دین مقدس اسلام برای بقاء خود دو گروه را تجلیل و تکریم کرده تا برای بقاء اسلام گام بردارند.

وی افزود: هر جامعه ای نیازمند عده ای مجهز به علم، قلم و بیان و عده ای مجهز به سلاح و قدرت است.

این مرجع تقلید، با اشاره به اجر و مزد مجاهدین در راه اسلام افزود: یک لحظه تشنگی، خستگی و گرسنگی مجاهدین و هر فعالیتی که باعث خشم و عصبانیت دشمن شود، اجر و مزد کاملی نزد خداوند دارد.

وی با اشاره به مجاهدین هر دو طایفه افزود: امثال شیخ طوسی ها، مفیدها و امام خمینی(ره) قهرمانان میدان علم، قلم و بیان بودند و عمار یاسرها و مالک اشترها، حماسه آفرینان میدان جهاد و جنگ بودند.

وی ادامه داد: میدان های جنگی مانند فکه و شلمچه از میراث فرهنگی ماست و باید حفظ شود.

‌آیت‌الله‌ نوری همدانی، بر آشنایی مردم با مکتب شهدا تأکید کرد و افزود: همیشه باید قدردان شهدا باشیم، زیرا هر چه داریم از برکت جهاد و شهادت است و باید مردم را با مکتب شهدایی که در راه تحقق ولایت شهید شدند، آشنا کنیم.

خاطرنشان می شود، در ابتدای این دیدار رییس سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس به ارائه گزارشی از روند فعالیت این کنگره پرداخت و گفت: اعضای ستاد کنگره شهدا آمادگی کامل دارند تا فعالیتشان قوی و ماندگار شود و به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه جامعه عمل بپوشانند. 

منبع :سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo