شهید آوینی

 

رؤسای سازمان حج و زيارت برنامه‌ها و عملكرد خود را به مقام معظم رهبری گزارش دادند

رؤسای سازمان حج و زيارت 23 آبان‌ماه در ديدار با مقام معظم رهبری با ارائه برنامه‌های اين سازمان در مناسك حج امسال، از توصيه‌ها و رهنمودهای ايشان بهره‌مند شدند.

رؤسا، مسئولان، روحانيون و كارگزاران سازمان حج و زيارت صبح امروز چهارشنبه 23 آبان‌ماه همزمان با آغاز هفته حج و در آستانه اعزام حجاج بيت‌الله‌الحرام با مقام معظم رهبری ديدار و گفت‌وگو كردند.

در اين مراسم آيت‌الله «محمدی ری‌شهری» نماينده ولی فقيه در سازمان حج و زيارت و «مصطفی خاكسار قهرودی» رئيس سازمان حج و زيارت به تشريح فعاليت‌ها و برنامه‌‌های اين سازمان در سال گذشته و سال جاری پرداختند.

در طول يك‌سال گذشته و پس از اتمام حج سال 85 تمام فعاليت‌ها و برنامه‌ريزی‌های سازمان حج بر مبنای فرموده‌های مقام معظم رهبری پايه‌ريزی شده و اجرا می‌شود

در ابتدای اين مراسم آيت‌الله‌ ری‌شهری طی سخنانی تشكيل واحدهای بعثه در چارچوب فرامين و دستورات مقام معظم رهبری، تشكيل كميته بررسی و تحليل اظهارنظرهای حجاج در سال‌ گذشته، تهيه نظام‌نامه متقن در راستای تدوين نظام جامع اطلاعاتی حج، آموزش زايران و افزايش فعاليت‌های كاربردی با نگاه تحول‌آفرينی، شناسايی مراكز و سازمان‌های تأثيرگذار برای همكاری با سازمان حج به‌منظور نهادينه كردن فرهنگ حج در سازمان‌ها را از جمله فعاليت‌های انجام شده در اين حوزه عنوان كرد.

نماينده ولی‌فقيه در سازمان حج و زيارت همچنين از تدوين رهنمودها و دستورات مقام معظم رهبری در قالب طرح نظام‌مند و جامع برای مسئولان حج خبر داد و تصريح كرد: آموزش غيرحضوری زايران از طريق اينترنت، به‌روز كردن معلومات روحانيون كاروان‌ها به‌منظور ارتقای سطح آگاهی آنها و برنامه‌ريزی برای پركردن اوقات فراغت حجاج در حين ايام حج از ديگر برنامه‌های سازمان حج و زيارت خواهد بود.

وی در ادامه به ايجاد فروشگاه‌های شاهد به‌منظور جلوگيری از بازارگردی حجاج ايرانی اشاره كرد و گفت: اين فروشگاه‌ها در مبدأ ورودی و خروجی فرودگاه‌ها به زايران خدمات ارائه می‌دهند.

رئيس سازمان حج و زيارت سخنران ديگر اين مراسم بود كه در سخنان خود تأكيد فراوانی بر نهادينه شدن دستورات و فرامين مقام معظم رهبری به‌منظور اجرای بهتر مناسك حج داشت.

وی ابراز خشنودی كرد كه در طول يك‌سال گذشته و پس از اتمام حج سال 85 تمام فعاليت‌ها و برنامه‌ريزی‌های سازمان حج بر مبنای فرموده‌های مقام معظم رهبری پايه‌ريزی شده و اجرا می‌شود.

اسكان حجاج ايرانی در نزديكی حرمين از فعاليت‌هايی است كه با همكاری مديران كاروان‌ها و بهره‌گيری از سلايق آن‌ها محقق شده است

رييس سازمان حج و زيارت از راه‌اندازی دفتر توسعه حج و زيارت به‌منظور ايجاد نگاه حمايتی به سازمان‌های دولتی در زمينه سفرهای زيارتی به‌ويژه حج و مشاركت در برنامه‌های جامع كشور خبر داد و افزود: اين برنامه نيز در كنار ساير برنامه‌های اجرايی سازمان پيگيری می‌شود.

قهرودی در پايان با اشاره به فعاليت‌های پيگير سازمان حج برای اسكان حجاج گفت: اسكان حجاج ايرانی در نزديكی حرمين از فعاليت‌هايی است كه با همكاری مديران كاروان‌ها و بهره‌گيری از سلايق آن‌ها محقق شده است.

همچنين گردهمايی رؤسای سازمان حج و زيارت با مقام معظم رهبری پس از پايان بيانات معظم‌له و ارايه‌ی رهنمودهای ايشان در زمينه‌ ارتقای سطح كيفی برنامه‌های اين سازمان خاتمه يافت كه متن اين رهنمودها متعاقباً در گروه سياسی خبرگزاری منعكس خواهد شد.

  منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo