شهید آوینی

 

يادمان شهدای هفتم تير ساخته می‌شود

به گفته رييس هيات مديره بنياد فرهنگی هفتم تير يادمان شهدای هفتم تير با همكاری شهرداری تهران در محل انفجار حزب جمهوری اسلامی ساخته می‌شود.

به نقل از بنياد فرهنگی هفتم تير، «امير قديريان» رييس هيات مديره بنياد فرهنگی هفتم تير، با بيان اين كه بنای موجود و باقيمانده از انفجار، با توجه به گذشت زمان نمی‌تواند بازگو كننده عمق فاجعه تروريستی كه به دست گروهك منافقين در سال 1360 انجام شد، باشد، گفت: يادمان شهدای هفتم تير با هدف احياء فرهنگ ايثار و شهادت درجامعه، تكريم مقام شامخ شهدای مظلوم 72 تن و تشريح و تبيين عمق فاجعه تروريستی برای مردم و به ويژه نسل جوان و آينده‌سازان ايران اسلامی ساخته می‌شود.

وی افزود: طرح ساخت يادمان 5 سال گذشته توسط بنياد فرهنگی هفتم تير ارائه و هم اكنون مقدمات خريد حدود 3 هزار مترمربع از املاك اطراف محل انفجار فراهم شده است و كارشناسان و معماران مجرب وزارت مسكن و شهرسازی و شهرداری تهران در حال تهيه نقشه و بنای ساختمان هستند.

قديريان تصريح كرد: در ساخت يادمان از معماری اصيل ايرانی و اسلامی استفاده خواهد شد، به گونه‌ای كه در شأن شهدای عزيز و والامقام هفتم تير باشد و در اين مكان فعاليت‌های فرهنگی و آموزشی برای اعتلای فرهنگ غنی اسلامی و انقلاب برپا خواهد شد.

رييس هيات مديره بنياد فرهنگی هفتم تير ساخت و نصب نماد شهدای فاجعه تروريستی هفتم تير در يكی از ميادين اصلی شهر تهران را از ديگر اقدامات اين بنياد اعلام كرد و افزود: اين طرح هم اكنون با حمايت شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران و همكاری سازمان زيباسازی شهرداری تهران در دست پيگيری است و ساخت و نصب آن بزودی آغاز خواهد شد.

قديريان، بيان مظلوميت شهدای قلتگاه سرچشمه تهران و معرفی راست قامتان جاودان تاريخ را محور اصلی ساخت نماد اين نماد عنوان كرد.

رييس هيات مديره بنياد فرهنگی هفتم تير با قدردانی از همكاری دولت و شهرداری تهران برای احيای شعاير انقلابی و حفظ ياد و خاطره ايثارگری‌های شهدای عزيز انقلاب اسلامی در سطح جامعه گفت: بنياد فرهنگی هفتم تير در سال 1375 با هدف احياء فرهنگ ايثار و شهادت در ميان جوانان و معرفی سيره و انديشه شهدای مظلوم حزب جمهوری اسلامی به ويژه شهيد والامقام آيت‌الله «محمدحسينی بهشتی» و تبيين اقدامات ناجوانمردانه منافقين با حضور تعدادی از ياران شهيد بهشتی تاسيس شد، كه ساير خدمات و فعاليت‌های انجام شده بنياد در فرصت مناسب اعلام خواهد شد.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo