شهید آوینی

 

زائران در حلقه اطراف مسجد النبی ساکن می‌شوند

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان تهران گفت: امسال برای نخستین بار زائران حج تمتع در مدینه منوره در حلقه اطراف مسجد النبی در منطقه ای موسوم به منطقه مرکزی ساکن می شوند و این پیشرفت خوبی در خدمت رسانی به زائران است.

سعید شیبانی امروز در مراسم آشنایی زائران با مناسک حج تمتع که در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار شد گفت: سفر حج تمتع امسال 3 آذر ماه آغاز و زائران استان تهران در طول دوره پروازها به عربستان اعزام می شوند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان تهران اظهار داشت: سازمان حج و زیارت از ماهها قبل و از زمان اجرای مراسم حج سال گذشته برنامه ریزی و تدارک حج سال 86 را آغاز کرده و در حال حاضر تمامی امکانات و شرایط لازم و مطلوب فراهم شده است .

وی تصریح کرد : امسال برای نخستین بار زائران در مدینه منوره در حلقه اطراف مسجد النبی در منطقه ای موسوم به منطقه مرکزی ساکن می شوند و این پیشرفت خوبی در خدمت رسانی به زائران است .

شیبانی، در ارتباط با تهیه تدارکات لازم برای زائران گفت : بخشی از تدارکات طول سفر از داخل ایران و توسط سازمان حج و زیارت فراهم شده، همچنین تلاش شده بخش عظیمی از مواد غذایی زائران از داخل کشور تامین شود و بخشی نیز توسط مدیران کاروان ها تهیه و به عربستان حمل می شود.

وی به عقد قرار داد با شرکت های توانمند عربستانی جهت حمل و نقل شهری زائران اشاره کرد و افزود: ایاب و ذهاب یکی از مشکلاتی است که پیش بینی می شود زائران با آن مواجه باشند اما در این راستا با شرکت های معتبر حمل و نقل شهری عربستان قرار داد بسته شده تا زائران در این زمینه با مشکلی مواجه نباشند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان تهران گفت : در عمره امسال به دلیل اینکه شرکت های هوایی داخلی و صعودی نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند در تاخیر پروازها با مشکل جدی مواجه بودیم و این امر مشکلات بسیاری برای زائران ایجاد کرد.

وی افزود : از سوی مقامات عربستان عنوان شده که بنا است تعدادی از فضای پارکینگ کاهش یاید که این امر به طور حتم مشکلات ایاب و ذهاب را بیشتر خواهد کرد که در تلاش هستیم مانع از این امر شویم .

شیبانی ، به زائران توصیه کرد به جهت سرقت های بسیاری که از زائران در این سفر صورت می گیرد تا حد امکان از حمل وجوه سنگین به عربستان خودداری کنند.

وی تصریح کرد : هر ساله مبالغ سنگینی از وجوه زائران به سرقت می رود به گونه ای که در عمره سال گذشته با هزار و 800 مورد سرقت از زائران مواجه بودیم و این در حالی است که فقط بیش از 450 مورد آن مربوط به سرقت گوشی همراه بود .

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان تهران خاطر نشان کرد : تقاضا می شود تا حد امکان زائران از خرید کم کنند و قبل از سفر خرید خود را از داخل کشور انجام دهند و وسایل ارزشمند و وجوه کمتری به همراه خود داشته باشند.

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo