شهید آوینی

 

 مكه؛ ميزبان نوزدهمين نشست بين‌المللی «مجمع فقه اسلامی»

نوزدهمين نشست بين‌المللی مجمع فقه اسلامی، دهم آبان‌ماه سال با نظارت «ملك عبدالله بن‌عبدالعزيز» پادشاه عربستان و به همت انجمن جهانی اسلام در مكه، مقر اين انجمن، برگزارمی‌شود.

«عبدالله بن‌‌عبدالمحسن التركی»، دبير‌كل انجمن جهانی اسلام با اعلام اين خبر گفت: در اين نشست، بيش از 70 شخصيت علمی و دينی و شماری از علما و فقهای كشورهای عربی و اسلامی حضورخواهنداشت.

وی افزود: در اين نشست، مسائل و موضوعات مهمی در ارتباط با زندگی اجتماعی، اقتصادی، سياسی، بهداشتی و فرهنگی مسلمانان مورد بحث و بررسی قرارمی‌گيرد.

از سوی ديگر، «صالح بن زابن المرزوقی البقمی»، دبيركل مجمع فقهی انجمن جهان اسلام اعلام‌كرد: در اين نشست، 33 مقاله با موضوع بررسی مسائل فقهی و شرعی از سوی علما و فقهای برجسته‌ی جهان اسلام ارايه و تصميمات شرعی لازم در اين زمينه اتخاذمی‌‌شود.

وی همچنين افزود: استفاده از آيات قرآن كريم در تلفن همراه، اختلاف افق‌های شرعی نماز در جوامع اروپايی و طرح ايجاد مراكز اسلامی برای طلاق زوج‌های مسلمانی كه در دادگاه‌های غيراسلامی جداشده‌اند، از ديگر موضوعات قابل بررسی در اين نشست است.

يادآوری‌می‌شود، نوزدهمين نشست بين‌المللی مجمع فقه اسلامی از روز پنجشنبه دهم آبان‌ماه آغازمی‌شود و به‌مدت شش روز به طول‌می‌انجامد

 منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo