شهید آوینی

 

استاد حوزه علميه‌ی ناصريه‌ی عراق: تفرقه‌افكنی بين شيعه و سنی سياست آشكار آمريكا است

استاد حوزه علميه‌ی ناصريه‌ی عراق وحدت بين مسلمانان را يكی از مسائل حياتی جهان اسلام دانست و گفت: آمريكا با درك اين مسئله، پيوسته در راستای ايجاد اختلاف بين مسلمانان به‌ويژه شيعيان و اهل تسنن تلاش‌می‌كند.

«شيخ محمد باقر الناصری»، استاد حوزه علميه‌ی شهر ناصريه‌ی عراق در دومين همايش بين‌المللی انسجام اسلامی و هم‌انديشی علمای شيعه و سنی افزود: تمركز فعاليت‌های استكبار بر امر تضعيف ملت‌ها به ويژه ملت‌های مسلمان، همچنان ادامه‌دارد، زيرا آن‌ها از حيات مجدد اسلام، می‌هراسند.

وی خاطرنشان‌كرد: امروزه استكبار جهانی از وحدت مسلمانان رنج‌می‌برد و به هر طريقی تلاش‌می‌كند تا وحدت و انسجام آن‌ها را برهم‌زند.

شيخ محمد باقر الناصری، بازگشت مجدد مسلمانان به مبانی و احكام اسلامی را موجب ترس و نگرانی قدرت‌های مستكبر جهان دانست و گفت: ايجاد اختلاف بين شيعه و سنی يكی از ترفندهای مبارزه‌ی دشمنان وحشت‌زده از اسلام است.

استاد حوزه علميه‌ی ناصريه در ادامه‌ی سخنان خود تصريح‌كرد: متأسفانه آمريكايی‌ها كشور عراق را به عرصه‌ی تسويه‌حساب شخصی تبديل‌كرده و گروه‌های سنی و شيعه‌ی اين كشور را به رسميت نمی‌شناسند.

وی اظهاركرد: در حال حاضر بيش از يك ميليارد مسلمان در جهان زندگی‌می‌كنند كه با اتحاد و همبستگی می‌توانند، تفرقه بين گروه‌های سنی و شيعه را از بين‌برده و زمينه را برای ايجاد صلح و اتحاد و همبستگی فراهم‌كنند.

شيخ محمد الباقر الناصری تنها راه استقرار صلح، ثبات و امنيت در كشورهای اسلامی را گفت‌وگو بين رهبران دينی سنی و شيعه دانست و گفت: شيعيان و اهل تسنن بايد به استدلال يكديگر گوش فراداده و از بيان حقيقت خودداری‌نكنند.

وی گفت: عراق از زمان بعثت پيامبر(ص) تاكنون مهد فرهنگ و تمدن اسلامی بوده و در طول تاريخ 1400 ساله‌ی اسلام، انديشمندان، علما و صالحان برجسته‌ای تربيت‌كرده‌است.

استاد حوزه علميه‌ی ناصريه در پايان سخنان خود به اعدام صدام در عراق اشاره‌كرد و گفت: صدام در دوره‌های تصدی‌گری حكومت در عراق بيش از يك ميليون شيعه‌ی بی‌گناه را قتل‌عام‌ كرد؛ شياطينی همچون صدام در هر برهه‌ای از زمان و مكان به‌دنبال سيطره هستند و در حال حاضر نيز آمريكا تلاش‌می‌كند بين امت اسلامی و دولت‌های حاكم بر ممالك آن فاصله ايجاد كند.

 

 منبع: خبرگزاری قرآنی ایران ( ایکنا )

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo