شهید آوینی

 

صدها زخمي در يورش اشغالگران به زندان اسراي فلسطيني

صدها اسير فلسطيني روز گذشته با يورش اشغالگران به زندان صحرايي "النقب"در سرزمين اشغالي زخمي شدند.

تشكيلات خودگردان فلسطين اعلام كرد بيش از 250 اسير فلسطيني در درگيري شديد نيروهاي نظامي اسرائيل با اسيران فلسطيني در بخش‌هايي از زندان زخمي شدند.

"عيسي قراقع"، گزارشگر كميته اسرا در پارلمان فلسطين گفت:تنها 9اسير فلسطيني كه در وضعيت وخيم جسماني به سر مي‌‌بردند به بيمارستان "سوروكا"در "بئرالسبع" در سرزمين‌هاي اشغالي منتقل شدند و شماري زيادي از زخمي‌ها را به بيمارستان انتقال ندادند.

قراقع حمله سحرگاه ديروز مقامات زندان به اسيران فلسطيني را محكوم كرد و گفت:"سركوب وحشيانه مقامات زندان در هشت بخش زندان و با تيراندازي با گلوله‌هاي پلاستيكي و استفاده از گاز اشك‌آور، بمب‌هاي صوتي و ضرب وشتم همراه بود و نيروهاي ويژه‌اي نيز شماري از اسيران را دستبند زده و با خود بردند.
اين نماينده پارلمان افزود: بسياري از اسرا دست و پاهايشان شكسته و يا سر و چشم و بدنشان به شدت آسيب ديده است.

يك سخنگوي امور زندان‌هاي اسرائيلي گفت: 15زنداني و 15نگهبان تنها در درگيري‌ها زخمي شدند و تنها يك زنداني كه بشدت زخمي شده بود به بيمارستان انتقال يافت.
"ايلي جابيزون"،فرمانده امور زندان‌هاي اسرائيلي در جنوب سرزمين‌هاي اشغالي در گفتگو با راديو اسرائيل گفت:اين درگيري و خشونت در جريان بازرسي و جستجوي معمولي كه در خيمه‌هاي زندان براي مصادره اسلحه قاچاقي كه در اختيار برخي از هزار زندان اين زندان مي‌شود صورت گرفت.
رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز اين يورش رژيم صهيونيستي را محكوم كرد.

"نبيل ابوردينه"،سخنگوي دولت فلسطين در كنفرانس مطبوعاتي در شهر رام الله گفت:حمله اسرائيل به اسيران فلسطين در زندان النقب امري كاملا محكوم است و اسرائيل بايد دست از اين ستيزه‌جويي‌ها با اسيران بردارد.

ابوردينه از دولت آمريكا خواست مانع تجاوزات اسرائيل كه روند صلح را مختل مي‌كند شود.

يك منبع امور اسيران فلسطيني در گفتگو با خبرنگار الجزيره گفت:مقمات زندان‌هاي اسرائيلي از اختلاف جنبش‌هاي فلسطيني براي افزايش جنايت‌هاي خود عليه اسيران بهره بردند و اين اتفاقات به كرات در زندان‌هاي اسرائيل به وقع مي‌پيوندد كه نيروهاي اشغالگر تمام اسباب و وسايل زندانيان را به هم ريخته و با دستگاه‌هاي برقي به بازرسي زندانيان مي‌پردازند پس سازمان‌هاي حقوق بشر در جهان چه وقت متوجه اين تجاوزات مي‌شوند و جلوي آن را مي‌گيرند

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo