شهید آوینی

 

500 گفتمان دينی و كارگاه‌ آموزشی تفكر دينی در كشور برگزار می‌شود

كارگاه‌های آموزشی با هدف پاسخ به شبهات دينی و هم‌چنين برپايی 500 گفتمان دينی در دانشگاه‌های سراسر كشور، از جمله فعاليت‌های بخش گفتمان‌های جوان سازمان تبليغات اسلامی در سال جاری است.

«علی فرنيا» مسئول بخش گفتمان‌های جوان سازمان تبليغات اسلامی با اعلام خبر فوق گفت: بخش گفتمان‌های جوان سازمان تبليغات با هدف ارايه‌ی آموزه‌های قرآنی و دينی به جوانان در قالب برپايی نشست‌ها، گردهمايی‌ها و ساير برنامه‌های تربيتی فعاليت می‌كند.

وی با تشريح فعاليت‌های اين بخش در شش‌ماهه‌ دوم سال 86 افزود: از ابتدای سال تحصيلی، 3 طرح عمده در رأس فعاليت‌های بخش گفتمان‌های جوان سازمان تبليغات اسلامی قرار گرفته است كه در قالب اجرای 500 گفتمان‌ دانشگاهی و هم‌چنين كارگاه آموزشی تفكر دينی انجام می‌شود.

فرنيا با اشاره به فعاليت‌های اين بخش در طرح گفتمان‌های دانشگاهی تصريح كرد: مقوله‌های «عفاف و حجاب»، «نقش خانواده در اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «بررسی و تحليل فرقه‌های انحرافی»، «نقش زن در تحكيم خانواده» و ... از جمله محورهای مورد ارزيابی در اين طرح است.

مسئول بخش گفتمان‌های جوان سازمان تبليغات ادامه داد: بيش از 130 گفتمان از ابتدای مهرماه در دانشگاه‌های دولتی و آزاد سراسر كشور به‌صورت همايش‌های مجزا در دانشگاه‌های مشهد، كرمانشاه، اصفهان، سبزوار و ... برگزار شده است.
موضوعات مورد بررسی در گفتمان‌های دينی
«عفاف و حجاب»، «نقش خانواده در اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «بررسی و تحليل فرقه‌های انحرافی»، «نقش زن در تحكيم خانواده» و ...

علی فرنيا درباره‌ی چگونگی تأمين بودجه اين گفتمان‌ها گفت: دفاتر استان‌های سراسر كشور با برقراری ارتباط با سازمان تبليغات اسلامی مركزی در استان تهران، با اعلام ميزان بودجه‌ درخواستی، مبالغ مورد نظر خود را دريافت می‌كنند.

مسئول بخش گفتمان‌های جوان سازمان تبليغات اسلامی از برپايی كارگاه‌های متمركز «تفكر دينی» در استان‌های كشور خبر داد و افزود: اين كارگاه‌های 10روزه با هدف پاسخ به شبهات دينی جوانان و برپايی آزمون‌های مختلف دينی، با ثبت‌نام 150 جوانان دانشگاهی هم‌اكنون فعاليت‌ خود را در 8 محور اجرا و سازمان تبليغات نيز با ارسال كتب، جزوه، لوح‌های فشرده و ساير محصولات فرهنگی مورد نياز، به برپايی هر چه بهتر اين كارگاه‌های آموزشی كمك می‌كند.

وی در پايان با اشاره به اين‌كه سازمان تبليغات ملزم است تا پايان سال جاری بيش 30 كارگاه آموزشی را در استان‌های كشور برگزار كند تصريح كرد: اين كارگاه‌ها از ابتدای سال تحصيلی جاری آغاز شده و پس از پايان هر دوره‌ی 10 روزه، آزمون‌هايی از كتب و دروس ارايه شده از شركت‌كنندگان گرفته می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo