شهید آوینی

 

سرلشگر فيروزآبادی: دكترين نيروهای مسلح، ايمان و يقين به نصرت الهی در برابر دشمن است

تربيت سرباز، ‌افسر و فرمانده با ايمان كه در برابر عمليات روانی دشمن آسيب‌ناپذير باشد، دكترين نيروی مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ايران است. این نيروهای مؤمن، حماسی، مقتدر و هوشيار هر لحظه آمادگی دفاع از استقلال، تماميت ارضی و حفظ نظام اسلامی را دارند.

سرلشگر حسن فيروزآبادی كه در آخرين روز از هشتمين همايش روحانيون ارتش سخن می‌گفت تربيت اسلامی و روحانی سرباز، افسر و فرمانده را از جمله وظايف سازمان عقيدتی سياسی ارتش عنوان كرد و گفت:‌ فرماندهی و عقيدتی سياسی چيزی جدا از يكديگر نيست و اينها همه روی يك كفه و يك اصل به نام ارتش جمهوری اسلامی ايران استوار هستند كه با نيروهای مؤمن، حماسی، مقتدر و هوشيار هر لحظه آمادگی دفاع از استقلال، تماميت ارضی و حفظ نظام اسلامی را دارند.

وی افزود: آن چيزی كه وظيفه فرماندهی است، يعنی تربيت نظامی، آموزش تخصصی، سازماندهی و انضباط و اقتدار و اين خواست و اعتقاد سازمان عقيدتی و سياسی هم است و برعكس آن چيزی كه وظيفه عقيدتی سياسی است، يعنی تربيت اسلامی و معطركردن به روح والا و ناب اسلامی و ارادت به اهل بيت پيامبر (ص) و ترويج و اشاعه فقه اسلامی در ارتش كه اين نيز عيناً خواست سلسله مراتب فرماندهی می‌باشد.

رئيس ستاد كل نيروهای مسلح بيان داشت: ‌تربيت سرباز، ‌افسر و فرمانده با ايمان و يقين به نصرت الهی كه در برابر عمليات روانی دشمن آسيب‌ناپذير باشد، دكترين نيروی مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ايران است كه با دكترين سازمان عقيدتی ـ سياسی يكی می‌باشد.

وی در ادامه تاكيد كرد: ‌وظيفه اصلی روحانيت در نيروهای مسلح اين است كه روح سربازان را در تمام سلسله مراتب به كمالات آراسته و به سلاح ايمان و اعتقاد تجهيز نمايند، لذا حضور روحانيت در نيروهای مسلح بايد تداوم داشته باشد.

سرلشگر فيروز‌آبادی افزود: رئيس سازمان عقيدتی سياسی و روحانيت معزز اين سازمان چشم و گوششان به سخن، اشاره و عمل رهبری نظام اسلامی است و اين ضمانت وحدت فرماندهی، ‌اقتدار و انسجام ارتش جمهوری اسلامی ايران را تامين می‌كند.

پس از سخنرانی سردار فيروز‌آبادی، روحانيون ارتش جهت تجديد ميثاق با آرمان‌های ملكوتی امام خمينی (ره) و ديدار با سيد حسن خمينی، توليت آستان متبركه بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران به طرف مرقد مطهر امام راحل (ره) حركت كردند.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo