شهید آوینی

 

 توزيع رايگان كتاب «عالمان شهر اخلاق» در روز عيد فطر

 زندگينامه، خاطرات، آثار، تاليفات و انديشه‌هاي آيت‌الله ميرزا جواد تبريزي، آيت‌الله فاضل لنكراني، آيت‌الله مشكيني، آيت‌الله حق‌شناس و علامه عسگري با عنوان «عالمان شهر اخلاق» به صورت رايگان در روز عيد فطر منتشر مي‌شود.

اين مجموعه به بررسي زندگينامه، خاطرات آثار، تاليفات و انديشه‌هاي آيت الله ميرزا جواد تبريزي، آيت‌الله فاضل لنكراني، آيت‌الله مشكيني، آيت‌الله حق‌شناس و علامه عسگري مي‌پردازد و فرازهايي از وصيت‌نامه آن بزرگواران را بيان مي‌كند.
اين كتاب همچنين در برگيرنده تصاويري از آن آيات عظام و خاطراتي در مورد ايشان از زبان ساير علماست.
سيد محمد مهدي طباطبايي رئيس مركز آموزش در مورد اين كتاب مي‌گويد: رويكرد مركز در انتشار چنين مجموعه‌اي فراهم آوردن شرحي بوده است از زندگي پاكبازان دلباخته‌اي كه رمضان پيشين را در ميان ما بودند و عيدانه فطرشان اين بود كه از كمين انتظار بدر آينده و اين رمضان روزي خور خوان كرم حضرتش در جنت آن مونس جان باشند. روحشان شاد و يادشان گرامي باد و اكنون اميد است كه مطالعه در زندگي، آثار و انديشه‌هاي اين بزرگواران سبب الگوپذيري از ايشان گردد.

وي همچنين در مقدمه كتاب نوشته است: پاي در زمين و سر بر آسمان، سبكبال و روح‌نواز، مست از باده صافي عشق و حقيقت، دلباخته معنويت و آرمان آرام، و بي‌غوغا و متواضع، در عين يگانگي و قربت به محبوب و معشوق، از مردم و با مردم، كه سير را از حق به خلق آغازيده‌اند و در خلق با حق آميخته‌اند و از خلق به حق باز رسيده‌اند، دلدادگان جلال و جمال يار و راويان حكايت غرور و وقار حضرت دوست، كيمياگران عرصه اخلاق و اجتماع كه دل از زخارف دنيا بريده‌اند و سر به كوي معرفت و پاكي و راستي سپرده اند، رفيقان خالي از خللي كه گرجه درويشان بارگه حضرت دوستند، خسروان ملك معرفت و يقين‌اند و آيينه‌داران طلعت دوست... به پاس آن همه بزرگي و كرامت، عهده دار روايت شده‌ايم. روايت از آن روايتي هر چند مجمل و پوشيده از عالمان شهر اخلاق.

اين مجموعه به همت واحد تاليف تحقيق و تدوين متون آموزشي مركز در 128 صفحه تهيه و گردآوري و در تيراژ صد هزار نسخه در قطع رقعي در دست چاپ است.
نمازگزاران عيد سعيد فطر منتظر توزيع رايگان «عالمان شهر اخلاق» در مصلاي تهران باشند

 منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo