شهید آوینی
 

 

نمايشگاه قرآن به تنهايی نمی‌تواند جامعه را قرآنی كند
برگزاری نمايشگاه بين‌المللی قرآن، تنها به‌عنوان گوشه‌ای از فعاليت‌های قرآنی كشور، لازم است ولی كافی نيست.

«محمدمهدی بحرالعلوم» مديركل دفتر رياست و روابط ‌عمومی سازمان دارالقرآن الكريم گفت: تمام فعاليت‌های قرآنی، اگر به صورت مجرد بررسی شوند، در جای خود لازم هستند ولی كافی نيست و بايد همه‌ی اين‌ها در كنار يك‌ديگر انجام شود تا در دست‌يابی به هدف كلی اشاعه‌ی فرهنگ قرآنی در جامعه مؤثر باشد.

وی افزود: تنها با يك فعاليت نمی‌توان تمام جامعه را تحت پوشش قرار داد و برگزاری نمايشگاه در جای خود فوايدی دارد كه از جمله، آشنايی مخاطب با ميزان پيشرفت فعاليت‌های قرانی كشور در زمينه‌های مختلف يكی از آن‌هاست.

بحر‌العلوم در ادامه اظهار كرد: افراد فعال در امور قرآنی در فضای نمايشگاه می‌توانند با يك‌ديگر آشنا شوند و اين برخورد نهادها و افراد باعث اطلاع از شرايط كلی كشور و استفاده از نظرات، ايده‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها می‌شود كه رشد را در پی خواهد داشت و ممكن است در برخی موارد از موازی‌كاری نيز جلوگيری كند.

مديركل دفتر رياست و روابط ‌عمومی سازمان دارالقرآن الكريم با اشاره به طيف مخاطبان نمايشگاه تصريح كرد: با وجود فعال‌شدن بخش‌های مختلف در نمايشگاه امسال، به نظر می‌رسد مخاطبان نمايشگاه از قبل يك هدف روشنی برای حضور خود در نمايشگاه ترسيم نكرده‌اند.

وی گفت: از موضوعات ديگر نمايشگاه قرآن، شلوغی بيشتر غرفه‌های فروش نسبت به غرفه‌هايی كه حرفی يا محصول پژوهشی ارايه كرده‌اند، است؛ ممكن است يك سازمان و نهاد، محصول خود را در قالب تنها يك طرح عرضه كند و بايد كاری كرد كه مخاطبان بيشتر به اين موارد توجه كنند.

بحرالعلوم نقش نمايشگاه را در تعامل ميان مراكز قرآنی مؤثر عنوان و يادآور شد: نمايشگاه به تنهايی كافی نيست و تعامل ميان مراكز قرآنی بايد در طول سال انجام شود و يك نهاد مشخصی در اين تعامل محور باشد.

باوجود فعال شدن بخش‌های مختلف در نمايشگاه امسال، به نظر می‌رسد مخاطبان نمايشگاه از قبل يك هدف روشنی برای حضور خود در نمايشگاه ترسيم نكردند.

وي درباره‌ی بازخوانی اهداف برپايی نمايشگاه نسبت به سال گذشته اظهار كرد: در دو سال اخير و فعال شدن دولت جديد، به نظر می‌رسد يك مجموعه تحركات جديدی انجام گرفته است كه به‌طور مثال برگزاری جلسات هماهنگی قبل از نمايشگاه از آن جمله است.

مديركل دفتر رياست و روابط ‌عمومی سازمان دارالقرآن الكريم تصريح كرد: در طول اين زمان از افراد مختلف نظرخواهی شده است كه من از نزديك در جريان امور نبودم ولی درباره‌ی بازتعريف اهداف نمايشگاه، تغييرات، خيلی محسوس نيست و شايد ما نبايد انتظار داشته باشيم در طول دو سال تغييرات مهمی اتفاق بيفتد.

بحرالعلوم در پايان درباره‌ی نظارت انجام شده بر محصولات نمايشگاه يادآور شد: می‌دانم كه نظارتی انجام می‌شود اما از ساز و كار آن خبر ندارم ولی محصولات ارايه شده در بخش آموزشی را خوب ديدم.

منبع: خبرگزاری قرآني ايران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo