شهید آوینی

 

مسجد نمونه بریتانیا معرفی می‌شود

هشت مسجد در بریتانیا به منظور کسب عنوان برگزیده در مسابقه مسجد نمونه سال 2007 در یک برنامه تلویزیونی با هدف تأکید بر سهم مساجد در جامعه و رفع باورهای نادرست با یکدیگر رقابت می‌کنند تا پس از طی آخرین مرحله نام این مسجد در ماه نوامبر اعلام شود.

ابرار حسین تهیه کننده تلویزیونی برنامه مسابقه مسجد نمونه اظهار داشت: تنوع میان استانداردهای مساجد چشمگیر است، اما این برنامه نشان می دهد که فعالیت مثبت میان آنها بدون توجه به هیچ مسئله جانبی انجام می شود.

در این برنامه 500 مسجد برای رقابت انتخاب شدند که اکنون 8 مسجد به مرحله نهایی رسیده اند. مساجدی که به مرحله نهایی رسیده اند از مناطق بردفورد، بیرمنگام، کریکل وود، کریدون، گلاسکو، هارینگی، لیتون و منچستر هستند، طی 14 هفته گذشته نماینده مساجد در یک برنامه تلویزیونی در شبکه بریتانیایی اسلام حاضر و به پرسشهای مجری درباره سهم مساجد مورد سرپرستی خود به جامعه و اقلیت مسلمان پاسخ دادند.

پس از برنامه مخاطبان به مسجد مورد علاقه خود رأی می دهند تا مسجد به مرحله بعدی راه یابد. رأی گیری مرحله نهایی نیز در ماه اکتبر و طی مراسمی با حضور 25 هزار مسلمان در سالن اکسل لندن برگزار شده و این برنامه به طور زنده پخش می شود.

برنده این مسابقه 35 هزار پوند جایزه به منظور اهداف آموزشی و هزینه های خود دریافت می کند.

مساجد شرکت کننده در این برنامه براساس سهم خود به فعالیتهای بین ادیان، زنان و جوانان و شفافیت فعالیتهای اجرایی و مالی خود مورد ارزیابی قرار می گیرند.

حسین یادآور شد: هدف اصلی از ساخت و پخش چنین برنامه ای از بین بردن باورهای نادرست غیر مسلمانان درباره مساجد و نشان دادن کمکهای آنها به مردم است که برخلاف تبلیغات رسانه های راستگرا تحت هیچ نوع باور نژادپرستانه ای قرار ندارد.

برگزار کنندگان این برنامه ابراز امیدواری کردند که محبوبیت برنامه بتواند جوانان مسلمانان را ترغیب کند تا به نحو مؤثرتری در فعالیتهای مساجد شرکت کرده و جای نسل گذشته را در مساجد پر کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo