شهید آوینی

 

علامه فضل الله: همه مسلمانان و حتی مسیحیان در قبال آزادی قدس مسئول هستند

علامه محمد حسین فضل الله با تمجید از اقدام امام خمینی(ره) به سبب اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس بر ضرورت احساس مسئولیت همه مسلمانان و حتی مسیحیان در قبال قدس شریف و ضرورت تحت فشار قرار گرفتن آمریکا از سوی سازمان کنفرانس اسلامی برای آزادی قبله اول مسلمانان تاکید کرد.

"علامه محمد حسین فضل الله" درباره دلایل نامیده شدن روزی به نام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) گفت :هیچ شکی در اهمیت روز جهانی قدس وجود ندارد؛ قدس مسئله حساس و بزرگی برای کشورهای عربی و مسلمانان به شمارمی آید.

وی افزود: اشغال فلسطین از چالشهای بزرگ منطقه به شمار می آید؛ به طوری که شاهد هستیم چالشهای این اشغالگری بر اوضاع مسلمانان از شرق گرفته تا غرب سایه افکنده است.

علامه فضل الله تاکید کرد: قدس نماد دینی برای فلسطینی ها، مسلمانان و حتی مسیحیان است؛ قدس در قلوب همه مسلمانان جهان جای دارد. علاوه براین مسئله قدس برای مسیحیان نیز یک نماد دینی است که شایسته است آنان نیزمانند مسلمانان به این مسئله اهتمام نشان دهند.

این عالم برجسته اسلامی در لبنان با بیان اینکه ماه رمضان،ماه برکت، رحمت و وحدت است، گفت : ما با احترام و تقدیر فراوان به امام خمینی(ره) به سبب اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس می نگریم.علامه محمد حسین فضل الله درادامه درباره تقویت و تحکیم وحدت بین مسلمانان از طریق این روز و اینکه چگونه مسلمانان می توانند از این روز استفاده کنند؟ تاکید کرد: طبیعی است که وقتی مسلمانان برای قضیه مهمی مانند قدس مراسم برگزار می کنند با سرنوشتشان در ارتباط است ؛معنی آن این است که مسلمانان یک امت را تشکیل می دهند که خود را گرفتار اختلافات جزئی خود نمی کنند و به سوی مسائل بزرگی حرکت می کنند که اساس اجتماع و حرکت ( مسلمانان) را تشکیل می دهد و برتاریخ ادیان و اسلام متمرکزاست و با ارزشهایی که اسلام درزندگی مسلمانان برآن تاکید می کند، ارتباط دارد. مسئله قدس بیانگرآن است که مستکبران جهان برای تثبیت ظلم و غصب و اشغالگری تلاش می کنند و به این ترتیب می خواهند ملتهای اسلامی را در برابر دسیسه ها و توطئه هایشان تسلیم کنند.

علامه فضل الله اظهارداشت : روزجهانی قدس نباید در چارچوب معینی محدود شود و با برنامه ریزی دقیق تلاش شود تا مسلمانان احساس کنند که مسئول زمینه سازی برای ازبین بردن تمام و کمال اشغالگری هستند، اما برای این کار به تاسیس جنبش اسلامی فراگیر برای بیان وحشی گری اشغالگری نیاز است؛ به ویژه که نسلهای جدیدی که پس از فاجعه اشغال قدس به دنیا آمده اند؛ چیز زیادی از ابعاد سیاسی، اجتماعی و دیگر بعدهای آن نمی دانند که آگاه کردن این نسلها از حقیقت اشغال قدس ضروری است.

این عالم برجسته شیعیان لبنان درباره چگونگی آزاد کردن قدس از چنگال اشغالگران گفت: اگر مسلمانان بدانند که چگونه باید به وحدت پایبند باشند و مسائل تفرقه افکنانه را رها کنند، دربرابر دسیسه ها و توطئه های استکباری که اوضاع آنان را درسطح جهان ازهم می پاشد، هوشیار باشند و نقشه ها و برنامه هایی در مقابله با این دسیسه ها طراحی کنند و در واقع تکمیل کننده حرکتهای آزادی بخش در جهان اسلامی باشند و به سوی افزایش تلاشها و توانایی ها درجهت حرکت به طرف هدف بزرگ گام بردارند. دراین هنگام است که ما برای بازگرداندن قدس به اسلام بزرگ، حتی پس از گذشت 50 سال پایه گذاری کرده ایم.

علامه فضل الله تاکید کرد: ما باید بر ارتباط بین مسئله قدس با موضوع اسرائیل که بیانگر ائتلاف استراتژیکی آن با آمریکا است و هر ازچند گاهی برای انتقال سفارت آن به قدس برنامه ریزی می کند، تا قدس پایتخت دشمن شود، متمرکز شویم و باید دائما به این مسئله بیندیشیم که مسئله قدس با همه امتدادات سیاسی آن با حرکت سیاسی آمریکایی اسرائیلی درمنطقه مرتبط است و بنابراین ملتهای اسلامی و عربی باید بر سازمان کنفرانس اسلامی فشار وارد کنند تا به نوبه خود آمریکا را در قبال مسئله قدس تحت فشار قرار دهد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo