شهید آوینی

 

زمینه آزادی دوازده زندانی با كمك نیكوكاران در شیراز فراهم شد

 زمینه آزادی دوازده زندانی با كمك نیكوكاران در شیراز فراهم شد

به اهتمام دادگستری و ستاد دیه استان فارس و با كمك خیراندیشان و نیكوكاران و با تأمین و پرداخت بدهي‌، زمینه آزادی 12 ‌تن از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان‌های فارس فراهم شد.
 

سه‌شنبه شب در مراسم گلریزان در محل دادگستری فارس، نیكوكاران كمك‌های خود را در قابل‌ وجوه نقد به حساب ستاد دیه واریز كرده و براساس اعلام مسئولان، 700 میلیون تومان در این ارتباط به حساب واریز شد.
رئیس كل دادگستری فارس در این مراسم با قدر‌دانی از خیراندیشان، ستاد دیه فارس را در میان استان‌ها كشور دارای مقام اول دانست و گفت: محكوم شدن برخی افراد آبرومند و زندانی شدن آنها بعضی مواقع اجتناب ناپذیر است و موجب مي‌شود كه این افراد كه عموماً افرادی شریف و قابل احترامند، به زندان بروند.
احمدسیاوش‌پور گفت: سال گذشته ستاد دیه استان فارس با كمك خیراندیشان و نیكوكاران استان، زمینه آزادی 341 زندانی جرایم غیر عمد را كه به دلیل بدهی در زندان به ‌سر مي‌بردند فراهم كرد.
همچنین معاون سیاسي‌امنیتی استانداری فارس گفت: مهمترین اقدام دستگاه قضائی افزایش توانائی در مهار بزه‌كاری در جامعه است.
محمدرضی حدائق افزود: این امر جز با نگاه مدبرانه میسر نیست و فلسفه كمك به زندانیان و هدف دستگاه‌ قضائی و دادگستری از برگزاری این‌ چنین مراسمی كمك به افرادی است كه بزهكار نیستند بلكه شرایط سخت روزگار آنان را گرفتار كرده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز نیز با اشاره به اقدامات مؤثر دستگاه قضائی كشور در جلوگیری از رشد جمعیت كیفری و زندانیان، این اقدامات را در مجموع مؤثر و مفید خواند.
جابر بانشی گفت: از سوی قوه‌قضائیه اخیرا بخشنامه‌ای برای دادن مرخصی به زندانیان صادر شده است تا این افراد بتوانند در این مدت مرخصی ضمن سركشی به خانواده برای رهایی خود تلاش كنند.
این گزارش مي‌افزاید،‌در این مراسم كه تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد به تشریح شرایط سخت خود و خانواده‌هایشان پرداختند.


منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo