شهید آوینی
 
كتاب «منابع فقه شيعه» منتشر شد

كتاب «جامع احاديث شيعه» در يك طرح ابتكاری، بالغ بر صد كتاب و منبع روايی فقه شيعه را علاوه بر آيات‌الاحكام قرآنی در تمام مباحث و عناوين فقهی تنظيم و تبويب كرده است.

محققان و پژوهشگران با مطالعه جامعه احاديث شيعه به منابع دسته اول فقه شيعه می‌رسند و تقريبا بدون هيچ كم و كاستی از متون قرن دوم تا قرن چهاردهم هجری قمری مطلع می‌شوند و چنان‌چه ترديدی در نقل حديث برای خوانندگان پيدا شود به راحتی می‌تواند با شناخته بودن منبع مورد مطالعه به آن مراجعه كند و اصل ضبط حديث را مورد بررسی قرار دهد.

ترجمه كتاب «متون جامع احاديث شيعه» با عنوان «منابع فقه شيعه» به همراه ترجمه و شرح حال مختصر نويسندگان آن منابع، حركتی در جهت نشر معارف حقوقی اسلام بر پايه ديدگاه اهل بيت (ع) است تا تفسير و تحليل آن اوصيای حرم نبوی (ص) در روند پيدايش مذاهب چهارگانه حنفی، مالكی، حنبلی، شافعی و همچنين مذاهب ديگر اسلامی به خوبی مشخص و متمايز شود.

در اين كتاب علاوه بر بيان منابع‌شناسی جامع احاديث شيعه و راويان منابع جامع احاديث شيعه سه باب با عناوين جست‌وجوی روزی، اسباب و مناسبت‌های آن، كسب‌های حلال و حرام و قرارداد، عقد بيع، شرايط، اقسام و احكام آن نيز آمده است.

كتاب «منابع فقه شيعه» (جلد اول) تأليف آيت‌الله سيد «حسين طباطبايی بروجردی» و ترجمه «محمدحسين مهوری»، به تازگی (14 شهريورماه سال جاری)، به شمارگان 2500 نسخه، در قطع وزيری (گالينگور)، منتشر شد. بهای اين كتاب برای علاقه‌مندان 50000 ريال است.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo