شهید آوینی
 
تجلیل از حماسه آفرینان دفاع مقدس باید سرلوحه کار مدیران باشد
سرپرست استانداری خراسان شمالی گفت: تجلیل و تکریم از رزمندگان و حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس باید سرلوحه کار مدیران باشد.

 

غلامحسین بشارتی ظهر امروز در نخستین جلسه بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: وحدت ملی و انسجام اسلامی، حمایت از رزمندگان و حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس ، تبیین مفاهیم دفاع مقدس و فرهنگ سازی از جمله محورهایی است که باید سرلوحه کار مسئولان و مدیران باشد.

 

وی اظهار داشت: اینکه ایران اسلامی در عرصه های بین المللی حرفی برای گفتن دارد و هرگونه تصمیمی در خاورمیانه بدون حضور ایران محقق نخواهد شد از برکات 8 سال دفاع مقدس است.

 

بشارتی بابیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس باید دارای نوآوری ، نوآموزی، ابتکار، تقویت روحیه ایثارگری و وحدت ملی و انسجام اسلامی باشد ، تصریح کرد: برخی از مفاهیم دفاع مقدس تا کنون در جامعه مطرود مانده است و باید این ارزشها نهادینه شوند.

 

مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و دبیر ستاد هفته دفاع مقدس در خراسان شمالی نیز بر ضرورت توجه دستگاههای فرهنگی کشور با بهره گیری از فرهنگ غنی دفاع مقدس ، گسترش ارزشهای برگرفته از آن و تقویت روحیه ایثارگری و ضد استکباری تاکید کرد.

 

سرهنگ جلال دوست افزود: ارتقای روحیه مقاومت و وحدت عمومی در برابر تهدیدها ، تحریم ها و جنگ روانی دشمنان ، تبیین نقش شجاعت و پایمردی جوانان میهن اسلامی در سالهای دفاع مقدس و انتقال خصلت های برجسته به نسل کنونی ، افزایش قدرت فکری و تحلیل برای مردم بویژه جوانان نسبت به رخدادهای جنگ تحمیلی از وظایف همه مسئولان نظام در شرایط کنونی است .

 

وی برنامه های بزرگداشت دفاع مقدس را دیدار با امام جمعه ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری ، ورزشی ، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا اعلام کرد.

 

جلال دوست به صدا درآوردن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس برگزاری صبحگاه مشترک، تجلیل از ایثارگران شاغل در اداره ها و نهادها و اکران فیلم سینمایی را از دیگر برنامه های دفاع مقدس برشمرد.

 

در این جلسه کمیته های دوازده گانه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اعضای آن تعیین شدند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo