شهید آوینی
 
اولین مجمع قرآنی سما در مشهد آغاز به کار کرد
اولین مجمع قرآنی سازمان سما (مدارس و آموزشکده های دانشگاه آزاد اسلامی) در مشهد آغاز به کار کرد.

معاون فرهنگی سازمان سما صبح امروز در حاشیه این مراسم در مشهد گفت: در این مجمع سه روزه، 150 نفر از دانش آموزان و دانشجویان برگزیده قرآنی مدارس و آموزشکده های سما سراسر کشور حضور دارند.

امان الله پیشوا افزود: تقدیر از چهره های فعال قرآنی و نیز شناسایی و سازماندهی نخبگان قرآنی برای فعال تر کردن فعالیت های قرآنی در سال تحصیلی آینده از اهداف برگزاری این مجمع است.

وی از اجرای طرح قدس (قرآن در سما) طی سال تحصیلی آینده در مدارس و دانشکده های سمای سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: این طرح شامل چهار دوره آموزش روخوانی و روان خوانی، صوت، لحن و تجوید، حفظ و قرائت قرآن است.

معاون فرهنگی سازمان سما خاطرنشان کرد: دانش آموزان و دانشجویان پس از ثبت نام و تعیین سطح، دارای شناسنامه قرآنی می شوند و سپس متناسب با سطح، دوره را آغاز می کنند .

وی زمان اتمام این طرح را اردیبهشت ما 87 اعلام کرد و ادامه داد: پس از ارزیابی طرح، دانش آموزان، دانشجویان، مدارس و آموزشکده های برتر در کنگره قرآنی سما در تابستان سال آینده مورد تقدیر قرار می گیرند.

پیشوا با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی، هنری بر اساس رویکرد دینی طی سال تحصیلی آینده در مراکز آموزشی سما بیان داشت: برنامه هایی برای گسترش فرهنگ نماز و فرهنگ حجاب و عفاف در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo