شهید آوینی

 

بيانيه‌ اختتاميه چهارمين دوره اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بيت(ع)

چهارمين اجلاس عمومی اعضای مجمع جهانی اهل بيت(ع) روز گذشته 29 مردادماه جاری با صدور بيانيه‌‌ای به كار خود پايان‌داد.

در اين بيانيه آمده است: «بسم‌الله الرحمن الرحيم : در ايام نورانی ماه مبارك شعبان و ولادت ائمه معصومين؛ سيدالشهدا امام حسين(ع)، حضرت زين‌العابدين(ع) و فرزند بزرگوارش امام مهدی منتظر(عج) و ميلاد فرخنده‌ و نورانی سردار رشيد كربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) چهارمين اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بيت(ع) با حضور ده‌ها تن از علما و انديشمندان و شخصيت‌های اسلامی به نمايندگی از بيش از 100 كشور جهان در تهران برگزارشد.

شركت‌كنندگان به محضر مبارك مقام معظم رهبری «آيت‌‌الله خامنه‌ای» شرف‌ياب و ضمن ديدار با معظم‌له از رهنمون‌های ايشان بهره‌مند‌شدند.

در اين ديدار بر نيازهای شناخت معارف رسول هدايت حضرت محمد مصطفی(ص) و اين‌كه مكتب و معارف و نشر تعاليم اسلامی به آن معنی نيست كه بين فرق جدايی و فاصله‌ای ايجاد‌شود؛ بلكه نشر سنت نبی اكرم(ص) است كه با آن بشريت را فرامی‌خواند و توسط اهل بيت(ع) انتشار يافته‌است و يكی از پايه‌های اين سنت، وحدت و اتحاد مسلمانان می‌باشد، بر ايجاد يكپارچگی و صف واحد ميان جوامع اسلامی تاكيدشد.

شركت‌كنندگان از سخنان علما و انديشمندان از جمله رياست مجمع جهانی اهل بيت پيرامون چالش‌ها و سياست‌های راهبردی دنيای اسلام بهره‌مند‌شدند.

شركت‌كنندگان پيرامون زندگی زين‌العابدين(ع)، پيروی‌نمودن از تعاليم ايشان و انطباق آن در زندگی فردی و اجتماعی به بحث‌و گفتمان پرداختند و مسائل جهان را با محوريت اهل بيت در پنج كمسيون فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی، سياسی، حقوقی و شوون بانوان مورد بررسی قراردادند.

شركت‌كنندگان در اين كميسيون‌ها بر نكات زير تاكيد‌كردند:

از آنجا كه اهل بيت(ع) نمادی از تعاليم صحيح اسلام است و خود شركت‌كنندگان تعاليم را از اهل بيت آموختند و اهل بيت(ع) جامع‌ترين و كامل‌ترين تصوير از اسلام را به تصويركشيدند؛ لذا بر نشر تعاليم اهل بيت جهت بهره‌برداری پيروان آن تاكيد‌می‌كند.

شركت‌كنندگان بر بسيج نيروها و تلاش در راستای ارتقای فرهنگ سياسی، حقوقی و اجتماعی امت اسلام به ويژه پيروان اهل بيت و خاندان عصمت و طهارت از طريق پايبندی به ارزش‌های آن بزرگواران و رفع مشكلات جهان اسلام تاكيد‌می‌كند.

شركت‌كنندگان بر وحدت و انسجام اسلامی و ضرورت همكاری در راستای مبارزه با تهديدات، اشغالگری‌ها، جهانی‌سازی، سكولار و تهاجم فرهنگی و چالش‌های ديگر جهان اسلام نظير فقر و جهل و مرض تاكيدنموده و دست خود را به سوی همه مسلمانان برای مقابله با تهديدات دراز نموده و سياست‌های استكبار و صهيونيسم و گرايش‌های افراطی وهابيان و تخريب اماكن مقدسه به ويژه تجاوز به حرمين عسگرين(ع) را محكوم‌می‌كند.

شركت‌كنندگان مقاومت اسلامی به ويژه مقاومت اسلامی لبنان را در برابر تهاجم صهيونيسم و استكبار جهانی ارج‌نهاده و پيروزی حزب‌الله لبنان را نخستين گام در راه مقابله با دشمنان اسلام در فلسطين، عراق، افغانستان، كشمير و ساير كشورهای جهان می‌داند و از خداوند متعال پيروزی نهايی امت مسلمان را بر دشمنان مسالت می‌نمايد.

شركت‌كنندگان بر بيداری اسلامی به بركت امام خمينی(ره) و انقلاب اسلامی كه در جهان گسترش‌يافته و ساير پيروزی‌های اسلامی در لبنان و فلسطين را يادآوری‌كرده؛ چراكه اين پيروزی‌ها راه را بر بشريت گشوده و اسلام را تنها راه و جامع‌ترين برنامه‌ی زندگی مادی و معنوی مطرح‌نموده و بر وحدت امت اسلام تاكيد‌می‌كند.

شركت‌كنندگان بر حق همه‌ی ملت‌ها در استفاده‌ی صلح‌آميز از انرژی هسته‌ای تاكيدنموده و از حق ايران در زمينه‌‌های صلح‌آميز حمايت‌‌می‌كند.

شركت‌كنندگان همه‌ی ملت‌ها و دولت‌های سراسر جهان را به رعايت حقوق بشر بر پايه‌ی عدالت، مقابله با ظلم و تبعيض دعوت‌می‌كنند و مجاهدان را به پيروی‌كردن از احكام جهت نشر برادری،‌ اخوت و عدالت و انصاف بين همه گروه‌ها و طوايف دعوت‌می‌كند.

شركت‌كنندگان سياسيت‌های آمريكا و ر‍ژيم صهيونيستی را در جهت كشتار بيگناهان و تهديد امنيت جهان در فلسطين، عراق و لبنان محكوم‌كرده و همه نيروهای خيرخواه مجامع بين‌المللی و بشری را به حمايت از موضع‌گيری عادالانه و سازنده در اين راه دعوت‌می‌كنند.

شركت‌كنندگان بر ضرورت آزادی زندانيان مسلمان بی‌گناه در بند رژيم‌های استكباری به ويژه اسراييل غاصب تاكيد و خواستار روشن‌شدن سرنوشت «امام موسی صدر» و ديپلومات‌های ايرانی در بند اشعالگران می‌باشد.

شركت‌كنندگان توطئه تهاجم سياسی و جنگ‌روانی عليه مسلمانان با توهين به مقدسات اسلامی به حمايت غرب كه نمونه اخير آن تكريم «سلمان رشدی» توسط استعمارگر كهنه انگليس است، محكوم‌كرده و مسلمانان را به هوشياری در برابر اين توطئه‌ها فرا‌می‌خواند.

شركت‌كنندگان از جمهوری اسلامی ايران و مجمع جهانی اهل بيت به ويژه دبيركل اين مجمع كه اين فرصت را در اختيار‌گذاشه، تشكر‌كرده و رهنمودهای معظم له را در دستيابی به نتايجی مفيد كه از ديدگاه‌های عنوان‌شده در كميسون‌های مختلف مطرح‌شد، بكارخواهدبست.

در پايان ياد و خاطره همه شهدا به ويژه امام راحل مراجع عظام و بزرگان تازه‌درگذشته را گرامی‌داشته و از خداوند متعال علو درجات را برای آنان مسئلت دارد.»
 

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo