شهید آوینی
 
  دومين کنگره شعر مرصاد در کرمانشاه برگزار مي‌شود

کنگره شعر مرصاد که در سال گذشته به صورت منطقه‌اي و با حضور شاعراني از استانهاي ايلام، همدان، مرکزي، تهران و کرمانشاه برگزار شد، امسال بصورت سراسري در استان کرمانشاه برگزار مي شود.
محسن عزتي، معاون ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان كرمانشاه، ضمن اعلام اين خبر گفت: اين کنگره در روزهاي26 و 27 مردادماه و با موضوعات عمليات مرصاد و شکست منافقين و دو بخش ويژه با آزاد سازي پاوه و بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي در قالب‌هاي کلاسيک و آزاد برگزار خواهد شد.

وي اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا 20 مردادماه است که فراخوان آن از طريق ارسال پوستر و بروشور تمام به نقاط کشور انجام گرفته است.

عزتي در ادامه با بيان اين که پيش‌بيني مي‌شود بيش از 200 نفر از سراسر کشور در اين کنگره شرکت کنند ابراز داشت: پس از بررسي اوليه و تعيين موضوعات شعرهاي ارسال شده به دبيرخانه برطبق نظر داوران کنگره (محمد جواد محبت محمد سعيد ميرزايي و علي سهامي) نفرات برتر را انتخاب و معرفي خواهند شد.

عزتي خاطرنشان کرد: در سال گذشته 200 اثر به دبيرخانه ارسال شده که در مرحله که در مرحله اول 30 نفر و در مر حله دوم نيز 23 نفر به عنوان افراد برتر مشخص و با تقديم لوح و تنديس کنگره از آنها قدرداني شد.

وي رشد چشمگير ادبيات معاصر در استان و همچنين حضور فعال اين شاعران در کنگره‌هاي شعر دفاع مقدس و کسب رتبه‌هاي اول تا پنجم را از دلايل ارتقاي سطح اين کنگره از منطقه‌اي به کشوري عنوان و تصريح کرد: ارتقاي سطح فکري شاعران و نويسندگان استان به موضوع دفاع مقدس و نشر ارزشهاي دفاع مقدس در ادبيات پايداري از جمله هدف هاي برگزاري اين کنگره است.

عزتي گفت: قصد و تلاش ما اين است که کنگره شعر مرصاد بطور دائمي در کرمانشاه برگزار شود.

وي افزود: پس از مذاكرات و موافقت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس مركز،مقرر شده که حق امتياز کنگره شعر مرصاد به صورت منطقه‌اي و يا سراسري به هيچ استاني جز کرمانشاه داده نشود.

عزتي در خاتمه گفت: خوشبختانه کنگره‌ها و جشنواره شعري در نقاط مختلف کشور بيانگر رشد توجه شاعران و نويسندگان پيشکسوت و يا جوان و گمنام به ادبيات دفاع مقدس است.

منبع: سایت ساجد

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo