شهید آوینی
 
آيت‌الله نوری همدانی: دولت عربستان باید مفتی‌های وهابی را به باز پس‌گيری فتوای خود وادار نمايد

آيت‌الله نوری همدانی با انتشار بيانيه شديداللحنی صدور فتوای تعدادی از مفتی‌های وهابی عربستان مبنی بر وجوب تخريب قبور مطهر ائمه اطهار(ع) در عراق را محكوم كرد.

به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله نوری همدانی در اين پيام ضمن تأكيد بر لزوم حفظ وحدت و همبستگی امت اسلامی تصريح كردد: متأسفانه فرقه وهابی در راه تفرقه افكنی و ضربه زدن به وحدت اسلامی گام بر می‌دارد و برداشت اختلاف‌انگيز و تندروی‌های خود را به حساب اسلام می‌گذارند.

وی با اشاره به آمادگی حوزه علميه قم برای مناظره و گفت‌وگوی علمی با مفتی‌های وهابی گفت: سالهاست علمای شيعه و سنی با قلم و بيان و تأليف و تصنيف، اشتباهات آنها را برملا ساخته‌اند و حتی ما آنها را بارها به مناظره دعوت كرده‌ايم، ولی آنها همچنان به راه انحرافی خود ادامه می‌دهند.

آيت‌الله نوری همدانی در بخش ديگری از اين بيانيه با انتقاد از عملكرد دولت عربستان و سهل‌انگاری آن در برخورد با گروه‌های تروريستی وهابی آورده‌اند: اكنون می‌بينيم مفتی‌های آنان برای تخريب مشاهد مشرفه و عتبات عاليات فتوا صادر می‌كنند و از اين طريق خشم و اعتراض همه مسلمانان را بر می‌انگيزند.

آيت‌الله نوری همدانی تصريح كرد: ما فتوای مفتيان عربستان را شديدا محكوم می‌كنيم و به حكومت عربستان اعلام می‌كنيم كه به آتشفشان خشم مسلمانان سراسر جهان توجه كنند و از واكنش شديد پيروان اهل بيت عصمت(ع) بترسند و اين مفتيان را به باز پس‌گيری فتوای خود وادار نمايند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo