شهید آوینی
 
آيت‌الله هاشمی‌شاهرودی: كشف باطن قرآن موجب معرفی تفكر و اصول اسلامی به جهانيان است

كشف حقايق و باطن قرآن به عنوان معجزه‌ای برای تمام زمان‌ها نيازمند تلاش علمای اسلامی و موجب بصيرت هرچه بيشتر مسلمانان نسبت به دين متعالی اسلام و معرفی هر چه بيشتر تفكر و اصول عميق اسلامی به جهانيان است.
آيت‌الله هاشمی شاهرودی، رئيس قوه‌ی قضائيه به نقل از روابط عمومی قوه قضائيه، آيت‌الله هاشمی شاهرودی با حضور در دارالحديث رباط، پايتخت مراكش، افزود: ما معتقديم كه احاديث و آيات الهی و توجه به عمق آن می‌تواند مسلمانان را در جهان امروز نيز به درك واقعی از زمان برساند و وجود موسسات و مراكزی برای بررسی و شناخت اين احاديث، بسيار ضروری است.

آيت‌الله هاشمی شاهرودی، رئيس قوه قضائيه در بخش ديگری از سخنان خود گفت: توجه به آيات و روايات و فهم و درك آن مسئله‌ای بسيار جدی است كه می‌تواند در شناخت هر چه بهتر و بيشتر اسلام، اهل بيت (ع) و مبانی اسلامی به مسلمانان كمك كند.

وی، شناخت و طبقه‌بندی احاديث در زمينه‌های مختلف را مسئله‌ای مهم برشمرد و افزود: مصدر و بنای تمامی اصول اسلامی از دو منبع قرآن و احاديث است و بر اين اساس شناخت طبقه‌بندی و تفسير موضوعی احاديث مسئله مهمی است كه می‌توان در مراكز و مؤسسات خاص به آن پرداخت.
آيت‌الله هاشمی‌شاهرودی:
مصدر و بنای تمامی اصول اسلامی از دو منبع قرآن و احاديث است و بر اين اساس شناخت طبقه‌بندی و تفسير موضوعی احاديث مسئله مهمی است كه می‌توان در مراكز و مؤسسات خاص به آن پرداخت.

رئيس قوه قضائيه تأكيد كرد: بررسی و تدوين مجموعه‌ای يكپارچه از احاديث متعدد در مذاهب مختلف نيز اقدام مناسبی است كه می‌توان با استفاده از فناوری روز به آن پرداخت و اين اقدام می‌تواند در نزديكی ميان گروه‌ها و مذاهب اسلام نيز موثر باشد.

هاشمی شاهرودی همكاری ميان مراكز پژوهشی و مذهبی ايران و مراكش را در رسيدن به اين هدف بسيار مؤثر دانست و خواستار اين همكاری‌ها شد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo