شهید آوینی
 
ضرورت حضور روحانیون در نیروهای مسلح روسیه مورد تأکید قرار گرفت

شرکت کنندگان در پنجمین گردهمایی روحانیون ارتش روسیه که این هفته در نوگراد خاتمه یافت بر ضرورت انتصاب روحانی ادیان مختلف برای ارتش این کشور تأکید کردند.
به گزارش خبرگزاری اینترفکس، اسقف اعظم وستفولد چاپلین نایب رئیس دپارتمان روابط خارجی کلیسا طی سخنرانی خود در این گردهمایی اظهار داشت: حضور کلیسا در ارتش و همکاری میان نظامیان و روحانیون ضرورتی انکارناپذیر در زندگی امروز ما مورد تأکید قرار می گیرد.

ولی الله یاکوپوف معاون اول هیئت مسلمانان تاتارستان در سخنرانی خود یادآور شد: عامل دین در دفاع امروز از کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی همچنین گفت: دفتر مفتیان قازان دپارتمانی به منظور همکاری با سازمانها و نهادهای دولتی داشته که به ریاست امام تیمور ابراهیموف، سرهنگ دوم بازنشسته نیروی هوایی اداره می‌شود.

خاخام ارون گرویچ رئیس دپارتمان همکاری با سازمانهای دولتی در فدراسیون جوامع یهودی به فرآیند قابل‌توجهی که در همکاری میان این فدراسیون و نیروهای مسلح روسیه به وجود آمده اشاره کرد و افزود: فدراسیون جوامع یهودی روسیه از تجارب قابل توجه کلیسای ارتدکس روسیه در این راستا استفاده می‌کند.

براساس این اطلاعاتی که در این گردهمایی اعلام شد 83 درصد نظامیان نیروهای مسلح در روسیه ارتدکس، 8 درصد مسلمان و 9 درصد پیروان سایر ادیان محسوب می‌شوند.

در گردهمایی روحانیون ارتش که طی این هفته در مسکو و نوگراد برگزار شد بیش از 150 روحانی ارتدکس، نمایندگان مفتیان اعظم، فدراسیون جوامع یهودی روسیه و صومعه های بودائی در روسیه در این گردهمایی شرکت کردند.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo