شهید آوینی

 
48 درصد دانماركی‌ها رعايت حجاب را حق زنان مسلمان پارلمان می‌دانند

48 درصد دانماركی‌ها حضور با پوشش اسلامی در پارلمان اين كشور را حق زنان مسلمان می‌دانند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه به دنبال اعلام اسماء عبدالحميد، مبنی بر حضور با حجاب در مجلس قانون‌گذاری دانمارك، درصورت پيروزی در اتنتخابات پارلمانی سال 2009، 48 درصد از مردم اين كشور موافقت خود با اين تصميم سياستمدار فلسطينی‌تبار اعلام كردند.

در اين نظرسنجی كه از سوی موسسه تحقيقاتی Ramboell انجام شده است، 48 درصد ديگر از 924 پرسش‌شوندگان مخالفت خود با اين اقدام را ابراز داشتند و اين درحالی است كه 4 درصد باقی‌مانده درباره اين تصميم جنجالی كه طی ماه گذشته تبديل به بحث داغ محافل سياسی دانمارك شده است، اظهار نظر نكردند.

پيش از اعلام رسمی اين تصميم از سوی عبدالحميد در 16 ارديبهشت، سورن كراراپ،‌ عضو مجلس قانون‌گذاری دانمارك حجاب را همانند صليب شكسته نازی‌ها «نماد استكبار» خوانده بود و دو نماينده ديگر نيز با تاييد سخنان وی همان اظهارات را در رسانه‌های دانمارك بازگو كرده بودند.

اقبال اين فعال سياسی 25 ساله برای حضور در پارلمان دانمارك، با توجه به حمايت حزب «ليست اتحاد» دانمارك از وی بسيار بالاست.

پس از انتشار كاريكاتورهای موهن نسبت به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) در دانمارك، عبدالحميد با هدف ترويج گفت‌وگو ميان مسلمانان و غيرمسلمانان دانمارك، برای نخستين‌بار با پوشش اسلامی در قالب مجری در برنامه‌ای تلويزيونی حضور يافت كه اين اقدام وی مدت‌ها سرفصل اخبار رسانه‌ها بود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo