شهید آوینی

 
حجت الاسلام پناهيان: بايد در زندگي شهدا و بزرگان خوب تامل كنيم

حجت‌الاسلام والمسلمين پناهيان گفت: شهدا عاقلند زيرا براي شهادت عجله داشتند و راه مستقيم براي رسيدن به خدا را انتخاب كردند. شهيد كسي است كه حاضر است جان بدهد تا مردم هر طوري كه مي‌خواهند زندگي كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين پناهيان كه در نخستين يادواره شهداي دانشكده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه تهران سخن مي‌گفت، با گرامي داشت ياد و خاطره شهداي انقلاب و دفاع مقدس به بيان جايگاه شهدا پرداخت و گفت: اگر خواستيد روح خود را به پرواز درآوريد و خيال خود را در هواي شهدا لطيف كنيد بگوييد شهدا عاشق بودند. اما اگر خواستيد رشد كنيد بگوييد شهدا عاقل بودند.

به گفته وي اگر كسي به نيازهاي روحي خود نگاه كند مي‌بيند كه نياز به موسيقي و پرواز غير معقول و ترانه دارد. اين روح انسان است و جاي تامين آن هم هست. اگر ترانه روح خود را در عالم معنا تنظيم نكنيم در عالم واقعيت با خدا درخواهيم افتاد.

حجت‌الاسلام پناهيان در ادامه اظهار داشت: كساني كه به زندگي شهدا و بزرگان خوب دقت نكنند كور مي‌شوند و اگر علمي به آنان داده شود همچون شمشيري است كه به دست كور باشد و خطرآفرين است. وي تصريح كرد: قرآن بهترين سند است كه انسان را به تماشاي زندگي خوبان دعوت مي كند. زندگي شهيد چمران و ابوترابي را از نزديك ببينيد تا جلا پيدا كنيد. گاهي لازم نيست انسان خوبي باشيد، كافي است خوبي را ببينيد و به آن عشق بورزيد.

حجت‌الاسلام پناهيان گفت:شهدا باعث شاديند كه هر كس به آنها متوسل نيست خسته دل و افسرده است.

در اين يادواره همچنين حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمد رضا امام رييس دانشكده الهيات دانشگاه دانشگاه اظهار داشت: ما هر چه داريم از بركت شهداست. وي افزود: استكبار تمام توانش را به كار گرفته بود تا جمهوري اسلامي ايران را ساقط كند اما دفاع ملت ايران به ويژه شهيدان تمام تلاش‌هاي استكبار را نقش بر آب كرد و ما بايد بر همين اساس قدردان شهيدان باشيم و اين يادواره‌ها در واقع يادآوري وظايف ما در قبال شهيدان است.

گفتني است:در اين يادواره از فرزند شهيد مفتح، پدر سه شهيد، دو نفر از جانبازان و چند تن از خانواده‌هاي شهداي دانشكده تجليل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo