شهید آوینی

 
دومين دوره مسابقات بين‌المللی‌ قرآن دانشجويان مسلمان در سال 87 برگزار می‌شود

دومين دوره مسابقات بين‌المللی‌ قرآن دانشجويان مسلمان، اوايل فروردين‌ماه سال 1387 در يكی از كشورهای اسلامی برپا خواهدشد.

«عيسی عليزاده» معاون فعاليت‌های قرآنی سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور با بيان اين مطلب اظهار كرد: شركت‌كنندگان اين مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ‌كل و تفسير قرآن‌كريم با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.

معاون فعاليت‌های قرآنی سازمان فعاليت‌های قرآن دانشجويان كشور در ادامه گفت: در نخستين دوره اين مسابقات قرآنی شركت‌كنندگان در دو رشته قرائت و حفظ‌كل قرآن به مسابقه پرداختند و رشته تفسير قرآن نيز در اين دوره به مسابقات اضافه می‌شود. وی در ادامه افزود: نخستين دوره اين مسابقات بين‌المللی قرآن در سال 85 با حضور نمايندگان 29 كشور در رشته‌های قرائت و حفظ كل ويژه پسران دانشجو در اصفهان پايتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شد.

عليزاده درباره نحوه برگزاری اين مسابقات گفت: از آنجايی كه در سال گذشته مقرر شد مسابقات به صورت گردشی با نظارت سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور در كشورهای ديگر نيز برگزار شود بنابراين جهاد دانشگاهی در حال رايزنی با نمايندگان سازمان‌ها و مراكز اسلامی كشورهای مختلف در راستای برگزاری اين مسابقات در يكی از كشورهای اسلامی است و اين مسابقات به همت سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور با نظارت رياست جهاد دانشگاهی برپا می‌شود.

وی درباره حضور دانشجويان مسلمان جهان در اين مسابقات بين‌المللی قرآن اظهار كرد: در اين دوره در نظر داريم در صورت موافقت شورای سياست‌گذاری اين رقابت‌ها به رياست جهاد دانشگاهی، علاوه بر حضور پسران در مسابقات قرآنی مانند نخستين دوره، شرايط حضور دختران دانشجوی مسلمان نيز فراهم شود و بر اساس پيش‌بينی‌ها باتوجه به استقبال و شركت 29 كشوردر نخستين دوره اين مسابقات، در اين دوره از مسابقات نيز دانشجويان مسلمان از 50 كشور در اين رقابت‌ها شركت خواهند كرد. عليزاده تصريح كرد: هدف از برگزاری اين مسابقات، ايجاد انگيزه برای برگزيدگان جشنواره ملی قرآن دانشجويان كشور، برقراری ارتباط و ايجاد تعامل بين نخبگان قرآنی و معرفی فعاليت‌های قرآنی جمهوری اسلامی در عرصه‌های بين‌المللی است.

معاون فعاليت‌های قرآنی سازمان فعاليت‌های قرآن دانشجويان كشور در پايان يادآورشد: شورای سياست‌گذاری مسابقات به رياست جهاددانشگاهی و با عضويت تمامی نهادهای متولی امور دانشجويان و نهادهای دانشجويی تشكيل خواهد شد كه تصميم‌گيری‌های لازم برای چگونگی برگزاری مسابقات و تدوين سياست‌های كلان به عهده اين شورا است.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo