شهید آوینی

 
لزوم ترويج فرهنگ ناب اسلامی از طريق انديشه‌های شهيد مطهری

اشاعه و شناساندن افكار و انديشه‌های شهيد مطهری در بين جوانان می‌تواند در ترويج فرهنگ ناب اسلامی در بين آحاد مردم مؤثر باشد.

«نيره قوی»، دبير جشنواره حكمت مطهر و استاد دانشگاه تهران، با بيان مطلب فوق گفت: برگزاری ستادهايی در خصوص بزرگداشت منزلت شهيد مطهری محور اصلی ترويج و اشاعه افكار شهيد مطهری در بين مردم است.

وی افزود: توسعه افكار شهيد مطهری تنها نبايد در هفته معلم انجام شود بايد با برنامه‌ريزی‌های طولانی مدت آثار و افكار اين شهيد بزرگوار كه از سوی امام خمينی(ره)‌مورد توجه بوده است به شكلی منسجم نهادينه شده و توسعه يابد، تا همه مردم به ويژه دانشجويان و مسئولان از اين منبع قوی در سيستم‌های مديريتی و اجتماعی استفاده كنند.

قوی با اشاره به فرمايش حضرت امام خمينی (ره) كه فرمودند، «انديشه‌های شهيد مطهری همان انديشه‌های ناب اسلام است»، گفت: اشاعه و شناساندن افكار و انديشه‌های شهيد مطهری در بين جوانان می‌تواند در ترويج فرهنگ ناب اسلامی در بين آحاد مردم مؤثر واقع شود، به شرط آنكه ستادهای بزرگداشت شهيد مطهری با به وجود آوردن زبانی مشترك بين مخاطبين خود و آثار شهيد مطهری راه‌های درك اين آثار را هموار سازند.

دبير جشنواره حكمت مطهر در ادامه اضافه كرد: جشنواره دوسالانه حكمت مطهر كه از سوی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود گام بسيار مؤثری را در شناخت و تبيين آثار شهيد مطهری در بين دانشگاهيان برداشته و سعی دارد تا اين آثار را به عنوان يك منبع كامل علمی پژوهشی در بين دانشجويان معرفی كند.

جشنواره دوسالانه حكمت مطهر از سوی نهاد مقام معظم رهبری 12 ارديبهشت سال جاری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo