شهید آوینی

 
در هفته وحدت، همايش علماي اهل شيعه و اهل تسنن خراسان جنوبي برگزار شد

همزمان با هفته وحدت همايش علماي اهل شيعه و اهل تسنن خراسان جنوبي با موضوع اتحاد ملي و انسجام اسلامي در شهرستان درميان برگزار شد.

در اين همايش سخنرانان پيرامون مسئله وحدت و لزوم تقويت انسجام اسلامي در دنياي امروز سخناني را ايراد كردند.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي در اين مراسم با تأكيد بر تقويت هر چه بيشتر وحدت امت اسلامي گفت: در شرايط كنوني كه استكبار جهاني سعي در تفرقه در بين قوميت‌ها و مذاهب مختلف دارد بايد مسلمانان به هوش باشند.
كاظم لطفيان محور اصلي اتحاد را هدف گيري ريشه فساد برشمرد و افزود: تشكيل جبهه واحد، تمسك به مشتركات و ساماندهي و پايه ريزي نهاد‌هاي وحدت از عوامل مهم اتحاد در جامعه اسلامي است و هفته وحدت و ايام حج ابراهيمي بهترين فرصت براي حل مشكلات مربوطه است.
يكي از مدرسان حوزه علميه مشهد نيز از انقلاب اسلامي ايران به عنوان پرچمدار اتحاد اسلامي ياد كرد و گفت: رهبران ايران اسلامي نيز پر طرفدارترين افراد براي ايجاد وحدت ملي و انسجام اسلامي هستند.
مولوي نامدار اتحاد امت اسلامي براي مقابله با توطئه‌هاي دشمن واحد را ضروري‌ترين نياز دوره كنوني برشمرد و افزود: همنشيني علماي شيعه و سني مي‌تواند بسياري از اختلافات جزئي را از بين ببرد و موجب تقويت وحدت شود.
وي ادامه داد: نبايد وحدت اسلامي را يك تاكتيك سياسي و راه كارهاي آن را مقطعي بدانيم، بلكه بايد به اين مسئوله عميقانه نگاه كنيم و با اتحاد بيشتر از چالش‌هايي مانند مسائل فلسطين، عراق، افغانستان و لبنان جلوگيري كنيم.
اين استاد حوزه علميه مشهد در بخشي ديگر از سخنان خود به سخنراني‌هاي حضرت امام خميني ره اشاره كرد و گفت: امام ره همواره تحقق وحدت اسلامي را موجب تقويت آرمان‌ها و آزادي مي‌دانستند و فكر باز و روحيه وحدت طلبي ايشان باعث مي‌شد تا روز به روز به قضيه وحدت توجه بيشتري شود.
مولوي نامدار تصريح كرد: روحيه وحدت طلبي امام ره به حدي رسيد كه مشكل شيعه و سني را خارج از كتاب و خودشان برشمردند و وجود استعمار را علت اصلي اختلافات مي‌دانستند و در همين راستا شيخ جواد خواستار خروج شاه شد.
وي افزود: همانطور كه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي ايجاد وحدت را مشت محكمي بر دهان ابرقدرت‌ها مي‌داند همه ما بايد براي تقويت وحدت اسلامي در داخل و خارج تلاش كنيم.
يكي ديگر از اساتيد حوزه و دانشگاه با بيان اين كه امروز دشمن براي ضربه زدن به اسلام وحدت دارد گفت: آنان صف كشيده‌اند تا بين مسيح و يهود اتحاد ايجاد كنند و بين شيعه و سني اختلاف بيافكنند.
ضياء توحيدي اظهار داشت: امروز بايد به بركت قرآن و پيغمبر متحد شويم و با درك مشتركات و تقويت آن گامي بلند در تحقق اتحاد ملي و انسجام اسلامي برداريم.
وي خاطرنشان كرد: همه مؤمنان به پيامبر برادرند و در مقام عمل درجات مختلف دارند و ضمن اين كه همه گويندگان به نبوت پيامبر نيز مسلمان هستند و يك امت واحده و يك آخرت دارند.
معاون سياسي_ امنيتي استانداري خراسان جنوبي نيز در اين همايش تلاش براي وحدت در استان را بسته به همت علماي شيعه و سني دانست و گفت: همه ما وظيفه داريم مردم را به وحدت تشويق كنيم و ارزش هايي كه در سايه انقلاب اسلامي به آن رسيديم را به مردم بازگو كنيم.
عيسي فرهادي افزود: يكي از افتخارات انقلاب ما حكومت عدل الهي و قانون اساسي ما است و كساني كه رهبري آن را بر عهده داشته اند نيز برگرفته از تعاليم قرآن كريم عمل كرده‌اند.
وي ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامي ايران از ميان 192 كشور جهان تنها 2 كشور بر دنيا حكومت مي‌كردند، اما با آمدن انقلاب اسلامي به رهبري امام ره يك حكومت مستعد براي رشد و شكوفايي افكار عمومي و جوانان به وجود آمد، بنابراين بايد به هوش باشيم و بدانيم اولين و آخرين توطئه دشمن بحث اختلاف و ضربه زدن به وحدت است.
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo