شهید آوینی

 

راه‌اندازی اولين دانشنامه اينترنتی قرآن در جهان اسلام

اولين دانشنامه اينترنتی قرآنی جهان اسلام، به همت سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور وابسته به جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شد.

«رحيم خاكی»، رييس سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور  با اعلام اين خبر گفت: اين دانشنامه الكترونيكی قابليت ارايه مقالات، متون، نظرات و ايجاد گروه‌های جديد در حوزه قرآن را به كاربران می‌دهد و اين امكان را برای آنان فراهم می‌كند تا آخرين اطلاعات، پژوهش‌ها و دريافت‌های خودشان را با ابزار مناسب بر روی اينترنت قرار دهند.
وی افزود: علاقه‌مندان به قرآن كريم و به ويژه حوزه پژوهش‌های قرآنی می‌توانند با مراجعه به نشانی الكترونيكی www.wikiquran.net ، شناسه كاربری ويژه برای خود تعريف كنند و طی 24 ساعت با دريافت رمز كاربری از امكانات اين دانشنامه بهره‌مند شوند.

رييس سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور اظهار كرد: فكر ايجاد چنين دانشنامه‌ای از طرف دكتر «مؤذن»، از انديشمندان و علاقه‌مندان به قرآن كريم مطرح شده است .
وی افزود: مديريت شورای علمی اين دانشنامه الكترونيكی برعهده دكتر مؤذن است همچنين جمعی از دانش‌آموختگان علوم قرآنی به صورت كارگروه ويژه زير نظر شهر الكترونيكی قرآن به فعاليت مستمر در اين حوزه خواهند پرداخت.

شهر الكترونيكی قرآن، شهری مجازی در حوزه قرآن محسوب می‌شود كه دارای بخش‌هايی مانند فروشگاه، نمايشگاه و ... است و زير نظر سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور اداره می‌شود.

خاكی با اشاره به انجام مراحل تكميل ساختار گرافيكی، تجهيز مناسب فنی و تشكيل گروه‌های جديد طی دو ماه آينده گفت: شهرداری تهران در اين باره كمك‌های مناسبی را در اختيار سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور قرار داده است.

وی در پايان ابراز اميدواری كرد تا با راهنمايی و همكاری علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه قرآن، دانشنامه‌ای بزرگ و درخور شان قرآن ايجاد شود.
 


منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo