شهید آوینی

 

واکنش نمایندگان مجلس به فیلم جدید ضدایرانی "300"

 
نمایندگان مجلس خواستار اعلام اعتراض رسمی به تولید و نمایش فیلم ضدایرانی "300" و رایزنی برای ممانعت از نمایش آن در کشورهای مختلف از جمله مالزی شدند.
میرتاج الدینی نماینده تبریز، یحیی زاده نماینده تفت و میبد و میرزایی نماینده بروجن امروز، پنج شنبه، در تذکری مکتوب به وزرای امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم اعتراض به تولید و نمایش فیلم هالیوودی ضدایرانی "300" و ضرورت رایزنی‌های سیاسی و فرهنگی برای ممانعت از نمایش آن در کشورهای مختلف از جمله مالزی تاکید کردند.
"300" به کارگردانی زک اسنایدر که از جمعه گذشته در بیش از سه هزار سینمای آمریکای شمالی روی پرده رفته و بیش از 70 میلیون دلار در سه روز نخست اکران فروخته است، تصویری غیرواقعی و تحریف‌شده از ایرانیان دوران باستان ارائه می‌دهد و تحریف آشکار تاریخ است. این فیلم خشم و اعتراض بسیاری از ایرانیان سراسر جهان و همچنین مورخان را برانگیخته است.

در "300" ایرانی ها به شکل موجودات اهریمنی و عجیب الخلقه تصویر شده اند. خشیارشا یک موجود هشت فوتی است که لباسی پرزرق و برق به تن دارد، با این حال چهره اش به هم ریخته نیست. در دنیای اخلاقی "300" به صراحت تاکید می شود که خشایارشا یک همجنس باز است و همین مسئله عجیب الخلقه بودن او را توجیه می کند.  این رویکرد "300" آشکارا تحریف تاریخ است. ایرانی ها به هیولا تبدیل شده اند، اما یونانی ها همگی بسیار انسانی ترسیم شده اند.
 

"300" را بایکوت کنید


هزاران نفر از ایرانیان سراسر جهان و دوستداران سرزمین باستانی ایران با امضاء یک دادخواست اینترنتی خواستار بایکوت فیلم موهن "300" شده‌اند.

 
حدود 4500 نفر از ایرانیان سراسر جهان با نوشتن دادخواستی خطاب به مدیران استودیو برادران وارنر به عنوان تهیه‌کننده فیلم موهن و ضدایرانی "300" با اشاره به تحریف‌های آشکار و فاحش تاریخی موجود در فیلم، خواستار بایکوت این اثر فانتزی ـ تخیلی شده‌اند.

دوستداران فرهنگ و هنر سرزمین باستانی ایران می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.petitiononline.com/BTM3/petition.html نام خود را به امضاء‌کنندگان این دادخواست افزوده و صدای اعتراض‌شان را به گوش مدیران استودیو برادران وارنر برسانند. هر لحظه بر تعداد تحریم‌کنندگان فیلم "300" افزوده می‌شود.

"300" که بر اساس رمان گرافیکی فرانک میلر به کارگردانی زک اسنایدر ساخته شده، داستان رویارویی 300 جنگجوی اسپارت را با سپاهیان ایران به فرماندهی خشایارشاه در سال 480 قبل از میلاد مسیح (ع) به تصویر می‌کشد. این فیلم ضدایرانی از روز جمعه در بیش از سه هزار سینمای منطقه آمریکای شمالی روی پرده رفته است.


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo