شهید آوینی

 

فاطمه راكعي: پرهيز شاعران از توصيف سطحي ائمه اطهار ضروري است


نماينده مجلس ششم و شاعر معاصر كشور با اشاره به اين‌كه دشمنان از ابزارهاي ارتباط جمعي مانند ماهواره و اينترنت براي تهاجم به فرهنگ ديني ما استفاده مي‌كنند، گفت: شاعران ما بايد از توصيفات سطحي از ائمه اطهار پرهيز كنند.
فاطمه راكعي در همايش عاشورا در آينه و هنر كلامي در جمع دانشجويان انجمن اسلامي دانشگاه علوم و فنون بابل افزود: علي‌رغم تلاش شاعران، عموماً اشعارشان پيام مدح و ثنا پيدا كرده و اين در حالي است كه مي‌توان زندگي سراسر آسماني را با مفاهيم كاربردي به نسل جوان معرفي كرد.
وي با اشاره به گسترش ارتباطات و تبديل جهان به دهكده جهاني اظهار داشت: در شرايط فعلي با در اختيار گرفتن ابزارهاي نوين انديشه‌سازي بايد فرهنگ بلند عاشورا را به نسل جوان منتقل كرد.
راكعي با اشاره به رشادت‌هاي جوانان انقلاب و ايثارگران 8 سال دفاع مقدس تصريح كرد: هنر و قلم از ترسيم اين رشادت‌ها عاجز مانده است.
شاعر معاصر ايران انتقال مفاهيم اصلي انقلاب كه بر‌گرفته از نهضت عاشورا است را امري ضروري و لازم عنوان كرد و ادامه داد: اگر امروز به مسائل فرا مادي و خواسته به حق جوانان نپردازيم، دشمنان با توطئه‌هاي مختلف زمينه را براي دوري جوانان از اين فرهنگ بزرگ فراهم مي‌كنند.
راكعي در پايان قيام امام حسين را يك نهصت فرا مادي و معنوي خواند و گفت: امروز بايد اين تفكر والا و ارزشمند حتي بدون عنوان شعر عاشورايي با زبان نسل جوان به اين قشر منتقل شود‌.
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo