شهید آوینی

 

بانك ملی سینمای دفاع مقدس تشكیل می‌شود

ایجاد بانك ملی سینمای دفاع مقدس،تشكیل كانون حمایت از هنرمندان دفاع مقدس، انتخاب برترین فیلمنامه دفاع مقدس با جایزه 20 میلیون تومانی از برنامه‌های معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال 86 است.

 

احسان محمدحسنی، درباره برنامه‌های این معاونت در سال جدید با اشاره به اهداف این معاونت بیان داشت: تلاشمان در جهت تعمیم و گسترش فرهنگ ناب دفاع مقدس در جامعه و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های آینده و سایر ملل با بهره‌گیری مناسب از آثار هنری است.
وی ادامه داد: جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپردن میراث گرانبهای خون پاك ایثارگران و دستاوردهای دفاع مقدس در فرآورده‌های هنری از دیگر اهداف ماست. همچنین برقراری ارتباط نزدیك با سایر ملل و تبادل فعالیت‌های هنری مرتبط با فرهنگ مقاومت و پایداری و توسعه دفاع مقدس در فرآورده‌های هنری است.
وی یادآور شد:با تعیین استراتژی و سیاست‌های جدید در سال آینده و ابلاغ آن به تهران و شهرستان‌ها فعالیت‌ها آغاز می‌شود.
حسنی ابتدا به بخش تجسمی اشاره كرد و گفت:سال آینده در قالب راهیان نور، آثار جشنواره كاریكاتور «اشغال» در پنج منطقه از استان خوزستان به نمایش در می‌آید. این جشنواره در سال جاری برگزار شد و به برگزیدگان این جشنواره جوایز به صورت یورو پرداخت شد و در سال آینده آثار در خوزستان به نمایش در می‌آید.
این مدیر ادامه داد: نكوداشت عكاسان جنگ با عنوان "قاب عكس" از دیگر برنامه‌هاست كه از 10 عكاس جنگ تقدیر و تجلیل می‌شود.همچنین برگزاری مسابقه پوستر و تایپوگرافی با عنوان «خرمشهر» و تشكیل شورای راهبردی هنرهای تجسمی از برنامه‌های معاونت هنری است.
این معاون بیان داشت: در سال آینده برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس را داریم كه این جشنواره از 18 تا 20 شهریور در تهران برگزار می‌شود، همچنین برگزاری هشتمین جشنواره سراسری «سرود، نوحه دفاع مقدس»، برگزاری یازدهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس در آذر ماه سال 86 از برنامه‌های معاونت هنری است كه در حال حاضر مشغول انتخاب دبیر جشنواره فیلم هستیم.
احسان حسنی در ادامه به برگزاری اولین جشنواره مستند دفاع مقدس اشاره كرد و اظهار داشت: برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی سینمای مستند پایداری از برنامه‌های ماست كه دبیری آن بر عهده «نادر طالب‌زاده» است.به دلیل توجه ویژه به بخش مستند این بخش را از جشنواره سینمای دفاع مقدس جدا كردیم.
وی یادآور شد: انتخاب برترین فیلمنامه دفاع مقدس با جایزه 20 میلیون تومانی و انتخاب برترین نمایشنامه دفاع مقدس با جایزه 10 میلیون تومانی از دیگر برنامه‌هاست كه برگزار می‌شود. برای هر كدام از این جوایز به طور جداگانه دبیر انتخاب می‌شود .
وی گفت:هنرمندان و فیلمسازان مشكل فیلمنامه و نمایشنامه دارند و باید ایجاد انگیزه‌ای برای نگارش در حوزه دفاع مقدس ایجاد كنیم.
وی تصریح كرد: به همین دلیل شورای كارشناسی و راهبری فیلم بنیاد راه‌اندازی شد و قصد داریم از سال آینده با توافق معاونت ادبیات بنیاد كتاب های خاطره و دیگر گونه‌های ادبی را به صورت آبونمان به نمایشنامه‌نویسان و فیلمنامه‌نویسان بفرستیم.
حسنی گفت: حمایت از اجرای صحنه‌ای و عروسكی نمایش دفاع مقدس، انتشار فیلمنامه و نمایشنامه‌های جدید كه دربردارنده 20 نمایشنامه و چهار فیلمنامه است و اختصاص یك سالن برای نمایش‌های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های بنیاد است.
وی خاطرنشان ساخت: حمایت از ساخت 10 فیلم كوتاه دفاع مقدس توسط 10 كارگردان حرفه‌ای از برنامه‌هایی است كه در سال 86 خواهیم داشت و آغاز طرح توسعه و ساخت فاز اول شهرك سینمایی از دیگر برنامه‌های بنیاد است كه البته این كار منوط به پذیرش هزینه از سوی مدیریت بنیاد خواهد بود.
حسنی گفت: از برنامه‌های تلویزیونی تولید و پخش مجموعه تلویزیونی «خبرنگاران جنگ» است كه از تلویزیون و به كارگردانی محسن قیصری پخش می‌شود.حمایت از راه‌انداری كانون فیلمسازان جوان در استان‌های كشور را در سال 86 خواهیم داشت.
وی همچنین به بخش موسیقی اشاره كرد و اظهار داشت: دعوت از گروه‌های سرود حماسی خارجی از كشورهای بوسنی و لبنان را در برنامه‌ها داریم.
وی ادامه داد: در مراكز و سازمان‌ها آنقدر جشنواره زده هستیم كه باید به سمت تولیدات پیش برویم و یكی از كارهای مورد نظر بنیاد تولید موسیقی است.باید هزینه را برای تولید موسیقی و جذب مخاطب صرف كنیم، موسیقی حماسه ما در حوزه پاپ نبوده و متاسفانه سال 85 تولید موسیقی پاپ نداشتیم.
وی اظهار داشت:می‌توان از موسیقی خوانندگانی چون "فریدون" و "رضا صادقی" استفاده كرد. پاپ حماسی مخاطب زیادی دارد و باید به دنبال موسیقی پاپ باشیم و برای آن هزینه كنیم و تلاشمان بر كارهای تولیدی است.
معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خاتمه خبر از تشكیل كانون حمایت از هنرمندان دفاع مقدس و راه‌اندازی بانك ملی سینمای دفاع مقدس داد.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo