شهید آوینی

 

همايش «عصر كوانتوم - عصر ظهور» برگزار شد

 همايش «عصر كوانتوم - عصر ظهور»  در دانشگاه صنعتي امير كبير با سخنراني سيد داوود موسوي محقق علوم اسلامي برگزار شد.

 
سيد داوود موسوي كه در همايش «عصر كوانتوم - عصر ظهور» عصر امروز در دانشگاه صنعتي امير كبير سخنراني مي‌كرد، گفت:‌ هر عصر، دوره و قرني در وادي‌هاي مختلف علوم ملقب به نامي مي‌شوند و ما اين سده را سده كوانتوم مي‌ناميم به اين معنا كه در اين صد سال اخير نخبگاني گام بر اين كره خاكي نهادند كه از صورت ظاهري اشياء گذشتند و حالات مختلف و صفات تكويني آنها را با چكش انديشه و تفكر شكستند و آن را ظهور دادند.

وي افزود:‌ قرن حاضر، صورت‌هاي نهفته فراتر از زمان را در قالب‌هاي الفاظ،‌ اسماء، انوار و تحركات مكانيكي و شيميايي ظهور داده است و تمامي ايدوئولوژي‌ها به دنبال كشف حقيقت اشياء و ماهيت وجودي آنها بوده‌اند.

موسوي ادامه داد:‌ اين عصر، عصر عبادت خدايي نيست كه غائب از نظرها است. مولا اميرالمؤمنين عليه‌السلام مي‌فرمايد خدايي را كه نمي‌بينم عبادت نمي‌كنم، پس فقط بايد نظر را تيز كرد تا نغز ديد و گذر از پوست كرد تا مغز ديد.

وي گفت:‌ علم فيزيك، شيمي، نجوم، طب، و ... از علوم قرآني،‌ جدا نيستند و با تحقيق در علم كوانتوم كه سطح برتر و بسته‌هاي تشعشع‌ اتم را گويند كه در آن بسته‌ها حالات و صفات سطح اتمي اشياء نهفته است، به اين نتيجه مي‌رسيم كه مي‌توانيم در اين سطح در ماهيت اشياء موثر و تاثيرگذار باشيم.

وي گفت:‌ امام زمان (عج) براي كسي كه در جهل خودش غور كرده و چيزي فراتر از اميال خشم و شهوت را نمي‌بيند، غائب است.

وي در پايان گفت: ما مردان عصر كوانتوم و جوانان آخر زماني خداوند را در بهترين حالاتمان پرستش مي‌كنيم.

 

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo