شهید آوینی

 

بيست‌ونهمين دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن كريم در قم برگزار می‌شود    

مديركل اوقاف ‌و امور خيريه قم از برگزاری بيست‌ونهمين دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن كريم در پنجم اسفندماه جاری در حرم حضرت معصومه (س) خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين «عبدالله هاشمی» مديركل اوقاف‌وامور خيريه استان قم، ضمن بيان اين مطلب شناخت قرآن، انس و الفت با اين كتاب آسمانی، ترويج فرهنگ قرآنی و محور قرار گرفتن آن در جامعه را از اهداف برگزاری اين مسابقات ذكر كرد.

وی با اشاره به برگزاری هم‌زمان اين مسابقات در هشت منطقه كشور تصريح كرد: استان‌های قم و تهران به‌عنوان منطقه يك كشوری با ‪ ۱۳۰‬قاری و حافظ نمونه شامل ‪ ۳۲‬برگزيده قرآنی از قم و ‪۹۸‬نفر از تهران در اين دوره شركت می‌كنند.

هاشمی در ادامه افزود: قاريان و حافظان برتر در رشته حفظ ‪ ۲۰‬جزء و كل قرآن كريم، قرائت و ترتيل در دو گروه سنی زير و بالای ‪ ۱۶‬سال به مدت دو روز به رقابت می‌پردازند.

وی همچنين اظهار كرد: امسال قم به‌دليل دارا بودن حافظان و قاريان برجسته ‌از منطقه دو كشوری به منطقه يك كشوری ارتقا يافت و هم‌سطح استان تهران ارزيابی شد.

مديركل اوقاف‌وامور خيريه قم يادآوری كرد: مسابقات منطقه‌ای كشور از ‪ ۲۵‬بهمن در مناطق مختلف كشور آغاز شد و هم‌اكنون در حال برگزاری است و مسابقه منتخبان مرحله منطقه‌ای نيز در نيمه دوم فروردين‌ماه سال آتی در خوزستان برگزار می‌شود.
 

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo