شهید آوینی

 

آيت‌الله مقتدايی: زندگی‌نامه بيش ازسه هزار شهيد روحانی گردآوری شده است

آيت‌الله مقتدايی در اين ديدار افزود: در ابتدا تنها نام 300 شهيد روحانی جمع‌آوری شده بود كه اكنون با تلاش مسئولان، زندگی نامه بيش از3000 شهيد روحانی گردآوری شده است.

وی بر رسيدگی بيشتر به مسايل خانواده شهدا تأكيد كرد و گفت: خوشبختانه مسؤولان، چند سال است كه به خانواده شهدای روحانی اهميت بيشتری می‌دهند و طی جلساتی كه با اعضای ستاد بزرگداشت شهدا داشتيم اقدامات وسيعی در اين زمينه صورت گرفته كه بخش زيادی از آن عملی شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ساماندهی آثار شهدای روحانی را مهم توصيف و با اشاره به لزوم شناسايی شهدای طلبه‌ای كه ملبس نبوده‌اند اظهار كرد: بسياری از شهدای دفاع مقدس را طلابی تشكيل می‌دهند كه بدون لباس روحانيت و تنها بر حسب وظيفه به نبرد با دشمن پرداخته بودند كه بايد آثار اين قشر نيز گردآوری و به صورت مستند ساماندهی شود.

آيت‌الله مقتدايی در بخش ديگری از سخنان خود تصريح كرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده درصد شهدای روحانی نسبت به جمعيت طلاب دو يا سه برابر بيشتر از درصد كل شهدای دفاع مقدس نسبت به جمعيت كشور است.

وی افزود: اين آمارها بايد در كتاب‌‌ها، روزنامه‌ها و سخنرانی‌ها بيان شوند تا مردم بدانند در انقلاب شكوهمند اسلامی، روحانيت چه نقشی داشته است،؛ روحانيت در رأس انقلاب اسلامی قرار داشت همان‌طور كه هماهنگی روحانيت، انقلاب را به پيروزی رساند همين هماهنگی و انسجام در طی هشت سال جنگ تحميلی به پيروزی ايران اسلامی كمك كرد.

نايب رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با مقايسه آمار شهدای طلبه و دانشجو يادآور شد: تعداد شهدای روحانی به نسبت جمعيت آنان تفاوت زيادی با آمار شهدای دانشجو دارد و بيانگر اين حقيقت است همان‌گونه كه روحانيت در سطوح بالای انقلاب بودند در جبهه‌های جنگ نيز مخلصانه می‌جنگيدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اين كه بسياری از شهدای روحانی به درجه علمی اجتهاد نيز نايل شده بودند گفت: مرحوم شهيد آيت‌الله مدنی، شهيد صدوقی، شهيد اشراقی و شهيد دستغيب در جبهه‌های جنگ حضور پررنگی داشتند.

آيت‌الله مقتدايی در بخش ديگری از سخنان خود اظهار كرد: طرحی با عنوان نام‌گذاری يكی از روزهای سال به نام شهدای روحانی در جامعه مدرسين به تصويب رسيده است و اكنون اين طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی بيشتری است كه اميدوارم به زودی اجرا شود.

عضو شورای عالی حوزه در پايان بر ترويج فرهنگ شهادت در ميان جوانان تأكيد كرد و افزود: دشمن درصدد آن است كه اين فرهنگ مقدس كمرنگ شود و اسمی از شهادت و شهيد در جامعه نماند در اين شرايط بايد سعی كنيم احترام به خانواده شهدا تبديل به يك فرهنگ عمومی شود.


منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo