شهید آوینی

 

همایش "دین و همزیستی" در آلمان برگزار می شود

همایش "دین و همزیستی" از سوی انجمن آنه ماری شیمل با همکاری آکادمی پروتستان برلین، 28 فوریه 2007 (9 اسفند) در کلیسای فریدریش در برلین برگزار می شود.
به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در برلین، در این همایش که از شخصیتهای برجسته سیاسی، علمی و مذهبی مسلمان و غیر مسلمان دعوت به عمل آمده به بررسی تفاوتهای فرهنگی و ارزش گذاری ها میان مسلمانان و آلمانیها که یکی از مسائل مهم در سیاست داخلی دولت آلمان است، پرداخته می شود.

این همایش تلاش خواهد کرد گفتگوها و تبادلات فرهنگی را که از لحاظ سیاسی و مادی در جهتی خطرناک حرکت می کنند، تغییر مسیری صحیح دهد. مسئله ترسیم آینده ای روشن برای همه کسانی که در آلمان زندگی می کنند نیز نکته مهمی است که در آن شناخت و احترام فرهنگی متقابل رکن اصلی همزیستی تلقی می شود.

در این همایش سه موضوع مختلف معنی دین و سیر آن در جامعه، مبانی ساختاری، روانی و همچنین مکانیزم مباحثه فرهنگی کنونی و یافتن راه حل مدت دار و گسترده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پرفسور دکتر ارنست ولفگانگ بکن فورده، پرفسور دکتر گودرون کرمر، پروفسور دکتر مراد هوفمن، پروفسور دکتر کای حافظ از سخنرانان این همایش هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo