شهید آوینی

 

پرواز تا دوست در صبحگاه بیستم دی ما 84
امروز نخستین سالگرد شهادت مالک عباسی جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس است که پس از سالها تحمل عوارض و صدمات گازهای شیمیایی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل یاران شهیدش پیوست.

شهید مالک عباسی سردار دلیر و جانباز سلحشورجبهه ها، پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از مصدومیت شیمیایی دوران دفاع مقدس، سرانجام درسن 49 سالگی در صبحگاه بیستم دیماه 1384 به شهادت رسید و بر آستان مسلخ عشق بوسه زد و میهمان خوان الهی شد.

این شهید والا مقام با سابقه طولانی حضور در جبهه‌ها، از فرماندهان قدیمی دوران دفاع مقدس و از پایه‌گذاران واحد تخریب و مهندسی قرارگاه کربلا بود که خبرگزاری مهر سال گذشته و پیش از شهادتش گزارش تصویری با عنوان « کوچه غربت - پلاک 5 » که حاوی تصاویری از او در بیمارستان فیروزگر تهران بود، منتشر کرد.

او که دلش از فراق یاران به تنگ آمده بود و جانش، تنگی قفس دنیا را تاب نداشت. او که عمری در آرزوی وصال ، دست بر آسمان بلند کرده بود ، سرانجام در آستانه عید قربان، عیدی خود گرفت و میهمان خوان الهی شد.

در حالی که صدام رئیس جمهور مخلوع و معدوم رژیم بعث عراق چندی پیش به دار مجازات آویخته شد اما همچنان جنایات او در طول سالهای حکومتش قربانی می گیرد. تجاوز به خاک ایران، به کارگیری سلاحهای شیمیایی درطول 8 سال جنگ تحمیلی علیه ملت مظلوم ایران وعراق گوشه ای ازجنایات بیشماراین دیکتاتوراست که با حمایت کشورهای اروپایی و آمریکا دست به کشتار بسیاری از جوانان ایرانی و مردم مظلوم خود زد.

بر طبق آمار رسمی اعلام شده؛ در حال حاضر بیش از 48 هزار و 420 نفر جانباز شیمیایی در کشور وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 120 نفر مشکلات شدید دارند و 9 هزار و 700 نفر در حد متوسط و 37 هزار و 600 نفر عوارض خفیف شیمیایی دارند.

بی شک "شهید مالک عباسی" آخرین شهید از جانبازان شیمیایی کشورمان نخواهد بود چراکه هم اکنون بسیاری از جانبازان شیمیایی در گوشه گوشه سرزمین ایران روزهای سختی را می گذرانند؛ رسیدگی به دیگر جنایات صدام که تا کنون مسکوت مانده از جمله به کارگیری سلاحهای شیمیایی و استفاده از تسلیحات نظامی غیرمتعارف در طول 8 سال جنگ تحمیلی و معرفی دولتها و کشورهایی که در تجهیز این رژیم به سلاحهای شیمیایی دست داشته اند شاید بتواند رنج و آلام خانواده شهدا و جانبازان را در طول این سالها تسکین دهد که این مهم در سایه تلاش دستگاههای دیپلماسی و حقوقی کشورمان محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری قزآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo