شهید آوینی

 

برگزاری گسترده نمايشگاه‌های عكس و پوستر انقلابی در ايام دهه فجر

«علی‌رضا كريمی» جانشين كميته تبليغات ستاد مركزی دهه فجر انقلاب اسلامی، با اشاره به اين‌ كه كميته تبليغات دهه فجر هم اكنون در ستادهای دهه فجر استان‌ها فعال است، برنامه‌های هنری كميته تبليغات ستاد مركزی دهه فجر انقلاب اسلامی را اعلام كرد.

به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبليغات اسلامی، «علی‌رضا كريمی» جانشين كميته تبليغات ستاد مركزی دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های اين كميته را اعلام كرد و گفت: بر اساس فراخوان اين كميته عكس‌ها و پوسترهای دهه‌های مختلف فجر كه توسط سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها چاپ شده بود جمع آوری شد تا در نمايشگاهی به نمايش گذاشته شود و از اين طريق فرازهای مختلف انقلاب را در دهه‌های فجر به نمايش بگذاريم و نسل جديد را بيش از پيش با دوران انقلاب و فرازهای آن آشنا كنيم.

«كريمی» با اشاره به اينكه تا كنون هزار و 458 عكس جمع آوری شده كه در دو بخش حضور ويژه و همچنين بخش جنبی شناسايی شده گفت: از اين تعداد 482 اثر از 83 عكاس توسط داوران به بخش حضور راه يافت كه از بين آنها نيز عكس‌های منتخب در پايان دهه فجر به دريافت جايزه 500 هزار تومانی نائل خواهند شد.

وی افزود: در بخش ويژه هم تعداد 78 عكس به‌عنوان اثر ويژه به بخش ويژه اين جشنواره راه يافت كه از ميان تعدادی از عكاسان اين آثار، بعنوان برنده انتخاب شده‌اند كه آنها نيز به دريافت جايزه 700 هزار تومانی نائل خواهند شد.

وی افزود: در بخش جنبی هم 800 اثر به اين كميته ارسال شده است كه تا كنون منتشر نشده و ما توسط اين عكس‌ها سير انقلاب را به نمايش خواهيم گذاشت اين نمايشگاه از 14 تا 19 بهمن از ساعت 9 تا 18 در موزه هنرهای معاصر دائر می‌شود و دانشگاه‌ها و مدارس آموزش و پرورش نيز می‌توانند درس انقلاب اسلامی را توسط اين نمايشگاه ارائه كنند.

جانشين كميته تبليغات ستاد مركزی دهه فجر انقلاب اسلامی همچنين گفت: در بخش پوستر نيز با جمع‌آوری پوسترهای مربوط به انقلاب توانستيم 250 پوستر از 25 سازمان جمع آوری كنيم ولی به علت اينكه بسياری از سازمان‌ها فاقد آرشيو در اين‌باره بودند نتوانستيم فرهنگ انقلاب را به طور كامل از طريق پوسترهای منتشر شده به نمايش بگذاريم.

«كريمی» افزود: از اين تعداد 180 پوستر انتخاب شده است كه در ايام مقرر به نمايش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: نمايشگاه پوستر نيز در 14 تا 19 بهمن از ساعت 9 تا 18 برپا خواهد شد و برای همه آثاری هم كه به اين نمايشگاه ارسال شده است نيز 10 تا 50 هزار تومان جايزه تعيين شده است كه به ارسال‌كنندگان اهدا و از آنها قدردانی خواهد شد.

وی گفت: امسال در دهه فجر به دليل تلاقی آن با ايام محرم ستاد عاشوراييان فجر آفرين را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشكيل داديم كه اين ستاد توانست كمك بسيار مؤثری برای دهه فجر داشته باشد و فضای كلی كشور را مملو از معنويت ايام محرم و عاشورا كرد.

وی با اشاره به اينكه اين ستاد با شناسايی 33 هزار مسجد حسينيه تكيه و هيئت اقدام به ارسال بسته‌های فرهنگی برای آنان كرده است گفت: امسال 245 هزار متر مربع بنر تبليغاتی در سراسر كشور توزيع و 14 عنوان كتاب نيز برای هيئات مذهبی ارسال شده است.

منبع: خبرگزاری قزآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo