شهید آوینی
 
شاعران آثار خود را در كنار پوسترهای تايپوگرافی پيامبر(ص) به نمايش می‌گذارند

دكتر «فاطمه راكعی» دبير كل همايش «بهار ايرانی» در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: انجمن شاعران ايران و موزه‌ی هنرهای معاصر تهران با حمايت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگستان هنر در نظر دارد سلسله بحث‌های شعر و هنرهای تجسمی را با عنوان «بهار ايرانی»، در بهار هر سال برگزار كند.

وی افزود: نخستين همايش‌های شعر و هنری‌های تجسمی در دو بخش اصلی «مباحث نظری» و «خلاقيت‌های هنری» برگزار می‌شود.

مديرعامل انجمن شاعران ايران افزود: در حوزه‌ی مباحث نظری مقالاتی كه در حوزه‌ی مطالعات و پژوهش‌های نظری پيرامون تأثير متقابل شعر و نقاشی ايران به صورت علمی و پژوهشی خلق شده است بايد تا 23 اسفندماه سال جاری به دبيرخانه‌ی همايش در دانشگاه الزهراء، واحد شعر و نقاشی ارائه شود.

دكتر راكعی يادآوری كرد: در بخش خلاقيت‌های هنری نيز دو بخش نقاشی و نمايشگاه پوسترهای تايپوگرافی و شعر ايرانی و نمايشگاه پوسترهای تايپوگرافی پيامبر(ص) تشكيل شده كه در بخش نقاشی، آثار نقاشان معاصر ايران كه با الهام از اشعار دو تن از شاعران بزرگ ايران، مولوی و نيما يوشيج خلق شده است به صورت نمايشگاهی ارائه می‌شود و آثار اين بخش نيز بايد تا 23 اسفندماه به دبيرخانه‌ی همايش در موزه‌ی ‌هنرهای معاصر ارسال شوند. در بخش پوسترهای تايپوگرافی و شعر ايرانی و پيامبر(ص) نيز پوسترهای تايپوگرافی كه با استفاده از اشعار مولوی و نيما يوشيج و پوسترهای تايپوگرافی كه با استفاده از آثار شاعران برجسته‌ی كلاسيك و معاصر ايران كه در تكريم شخصيت الهی نبی اكرم حضرت محمد مصطفی(ص) سروده شده است، به نمايش گذاشته می‌شود.

در بخشی ديگری از اين نشست دكتر حبيب‌اله صادقی، رييس موزه‌ی هنرهای معاصر تهران به معرفی شورای علمی همايش و نمايشگاه پرداخت و گفت: دكتر عفت‌السادات افضلی، دبير بخش مباحث هنری، دكتر قيصر امين‌پور، ساعد باقری، دكتر فاطمه راكعی، دكتر علی رجبی، دكتر زهرا رهنورد، دكتر حبيب‌اله صادقی، دكتر سهيلا صلاحی‌مقدم، دكتر عليرضا قزوه، دكتر مصطفی گودرزی، صدرا لاهوتی، فرشيد مثقالی و دكتر بهمن نامور مطلق را اعضای شورای علمی نخستين همايش علمی و نمايشگاه شعر و نقاشی ايران عنوان كرد.

وی در پايان محمدعلی ترقی، محمد حسينی، علی رجبی، زهرا رهنورد، حبيب‌اله صادقی و غلامعلی طاهری را داوران بخش نقاشی و فرزاد اديبی، كوروش پارس‌نژاد، صداقت جباری، رضا عابدينی، فرشيد مثقالی و مسعود نجابتی را از داوران بخش پوستر اعلام كرد.

يادآوری می‌شود نخستين همايش علمی و نمايشگاه شعر و نقاشی ايرانی، بهار سال 1386 در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.
 

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo